شناسهٔ خبر: 63814 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به منظور توجه بیشتر به جاذبه‌های گردشگری صورت گرفت

ارائه اطلاعات گردشگری به مسافران با وب کیوسک در راه‌آهن شیراز

قطار مسافری دستگاه‌های وب کیوسک در ایستگاه راه‌آهن شیراز برای توجه بیشتر گردشگران به جاذبه‌های گردشگری این شهر نصب و فعال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس با اعلام این مطلب گفت: با استفاده از این دستگاه‌ها مسافران می‌توانند از برنامه‌های نصب شده بر روی آن از جمله اطلاعات گردشگری، معرفی هتل‌ها و مراکز تفریحی، ساعت حرکت قطارها، نقشه مسیرهای ریلی و معرفی ایستگاه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: به منظور آسایش بیشتر مسافران، خدمات رفاهی متنوعی از جمله غرفه‌های فروش صنایع‌دستی، آلاچیق‌های خانوادگی، کافی‌شاپ، دستگاه شارژ الکترونیکی و همچنین دفتر فروش بلیت قطار در ایستگاه راه‌آهن شیراز راه‌اندازی شده است.

ولدی با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری مثلث طلائی و استقبال از آن در سال گذشته گفت: به دلیل جاذبه بالای گردشگری شیراز، در تلاش هستیم تا امسال نیز قطار گردشگری مثلث طلایی (شیراز، اصفهان، یزد) را راه‌اندازی کنیم و به همین جهت جلساتی با شرکت‌های فعال در این زمینه برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند راه‌آهن فارس را به اهداف خود در زمینه توسعه صنعت گردشگری ریلی نزدیک کند.

راه‌اندازی واگن‌های ویژه سریر

مدیرکل راه‌آهن فارس همچنین از راه واگن‌های ویژه سریر در مسیر شیراز- تهران خبر داد و گفت: با توجه به درخواست‌های مردمی و در راستای گسترش خدمات ریلی مسافری ۲ واگن جدید از نوع پلور سبز شرکت قطارهای مسافری رجا و با نام تجاری ۴ تخته سریر از نیمه دوم دی‌ماه به ناوگان ریلی فارس افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه این واگن‌ها در زمره واگن‌های ۵ ستاره قرار داشته و یک روز در میان در مسیر تهران و شیراز خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: قیمت بلیت این نوع واگن‌ها به صورت شناور است که بسته به ایام و فصول سال ممکن است تغییرات (کاهش یا افزایش) داشته باشد.

مدیرکل راه‌آهن فارس با بیان اینکه قطارهای این استان از کیفیت خوبی برخوردار است، افزود: با توجه به درخواست مردم عزیز می‌توانیم ارائه خدمات ۵ ستاره را نیز به قطارهای نورالرضا اضافه کنیم.

ولدی با بیان اینکه میزان جابجایی مسافر در این اداره کل از ابتدای سال ۹۷ تا پایان دی ماه روند صعودی داشته است، گفت: در این مدت شاهد رشد ۱۵ درصدی در جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه ضریب اشغال قطارهای خروجی از ایستگاه راه‌آهن شیراز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته، افزود: طی این مدت، متوسط ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیرهای ریلی شیراز– مشهد و شیراز- تهران و بالعکس، بیش از ۹۰ درصد بوده است.

ولدی اضافه کرد: علت این افزایش، مناسب‌سازی ساعت حرکت قطارها و رایزنی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها برای استفاده از خدمات ریلی، مناسب بودن قیمت بلیت قطار برای اقشار جامعه و همچنین حمایت رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ریلی بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما