شناسهٔ خبر: 63821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اشتری اعلام كرد:

جهش چشمگیر ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر قشم/ تخليه و بارگيری كانتينر ۱۴ درصد افزایش یافت/ ترابری دریایی به ۱۰.۶ميليون نفر سفر رسيد

بنادر کانتینری مدير اداره بنادر و دريانوردی قشم از ۱۷۷ برابر شدن حجم ترانزیت غیرنفتی، رشد ۳۰ درصدی صادرات این کالاها و ترابری ۱۰.۶ ميليون نفرسفر در بنادر این جزيره طی ۱۰ماهه اخير خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "علي اشتري" ضمن تشريح آمار عملكرد بنادر قشم طي دوره زماني ده ماهه سال ۹۷ اظهار داشت: طي اين مدت، پنج ميليون و ۸۵ هزار و ۳۶۵تن انواع كالاي نفتی و غير نفتی تخليه و بارگيری شد که از اين رقم، چهار ميليون و ۹۸۶ هزار و ۶۱۵ تن مربوط به كالای غير نفتي و ۹۸ هزارو ۷۵۰تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۳۰درصدی صادرات غیرنفتی

وی از صادرات و واردات ۲۱۹ هزار و ۴۵۳ تن كالاي غير نفتي در بنادر اين جزيره طي مدت ياد شده سخن به ميان آورد و افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون، ۱۴۷ هزار و ۳۴۲ تن كالاي صادراتي و ۷۲هزار و ۱۱۱ تن محموله وارداتي جابجا شد که در بخش صادرات غیرنفتی رشد ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم حجم عمليات كابوتاژ كالاهاي غير نفتي در بنادر اين جزيره را بالغ بر ۴.۷ميليون تن و حجم کالاهای ترانشیپ شده را ۲۴هزار تن اعلام كرد.

۱۷۷برابر شدن حجم ترانزیت غیرنفتی

این مقام مسئول اظهار داشت: در ده ماهه سال جاری، چهار هزار و ۹۵۷ تن کالای غیرنفتی ترانزیت شد که همسنجی آن با عملکرد مدت مشابه سال گذشته(۲۸ تن)، نشانگر ۱۷۷ برابر شدن این بخش از عملیات بندری است.

وی اضافه کرد: علاوه براین، ۹۸هزار و ۷۵۰ تن فرآورده نفتی نیز از طریق بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.

رشد ۱۴ درصدی تخليه و بارگيري كانتينر

مدير اداره بنادر و دريانوردي قشم خاطرنشان کرد: طي اين مدت، ۷۴۰۷ TEU كانتينر در بنادر بهمن و كاوه تخليه و بارگيري شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴درصدی داشته است.

ترابري ۱۰.۶ميليون نفر سفر طي ده ماه اخير

اشتري همچنين با اشاره به كارنامه فعاليت هاي مسافري در جزيره قشم نيز گفت:  از آغاز امسال تا ابتدای بهمن ماه جاری، ترابري ۱۰ميليون و ۶۲۰هزار و ۷۶ نفر سفر در بنادر مسافري قشم به ثبت رسيد.

نظر شما