شناسهٔ خبر: 63841 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمینه‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در بنادر شمالی فراهم می‌شود/گردشگری دریایی ظرفیت تجاری بنادر را بالا می‌برد/ چمخاله توان توسعه گردشگری را دارد

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله ظرفیت و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد و بدین جهت باید زمینه‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به استان گيلان از بندر چمخاله بازدید کرد و در مراسم آغاز پروژه بندر گردشگری مسافری بندر چمخاله، افزود: با شروع پروژه های مربوط به گردشگری دریایی، شاهد اضافه شدن ظرفیت تجاری گردشگری جدیدی در بنادر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: امروز به تعمیق بیشتر ارتباط دریا و ساحل‌نشینان نیاز داریم و باید از مواهب دریا بیشتر و بهتر استفاده کنیم و بندر چمخاله یکی از بخش‌های است که توان توسعه گردشگری دریایی را دارد.

راستاد با بیان اینکه شروع پروژه بندر گردشگری مسافری بندر چمخاله آغاز تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: ظرفیت و توان کشور برای استفاده از طرح‌های دریا بسیار زیاد است و باید تعاملات خود را با تجار و بازرگانان کشورهای ساحلی بیشتر کنیم.

وی با تأکید بر توجه بر ظرفیت گردشگری بندر چمخاله، بیان کرد: بندر چمخاله ظرفیت و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد و باید زمینه‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان بنادر کارهای زیربنایی بنادر را انجام می‌دهد، افزود: به دنبال این هستیم که کارهای روبنایی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم و از ظرفیت کشتی‌سازان نیز برای حضور در بندر چمخاله استقبال می‌کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موج ترافیک‌های شهری، خاطرنشان کرد: می‌توان با ایجاد خط گردشگری شاهد جابه‌جایی مسافران از طریق دریا باشیم که علاوه بر تفریح مسافران، موج‌ ترافیکی از سطح جاده‌ها نیز کاهش پیدا کند.

نظر شما