شناسهٔ خبر: 63843 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

واگذاری زمین برای احداث بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکن حمایتی در سیرجان/حذف قیمت زمین از هزینه تمام شده مسکن در مسکن حمایتی

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از سایت مسکن حمایتی سیرجان از واگذاری ۶ هکتار زمین برای احداث ۱۵۸۶ واحد مسکن به ۵ شرکت تعاونی به صورت اجاره ۹۹ ساله خبر داد و گفت: از مجموع ۶۶۳۴ واحد مسکن مهر این شهرستان ۵۳۰۳ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از سایت  مسکن حمایتی سیرجان در استان کرمان، گفت: تاکنون عملیات ساخت ۵۸۴ واحد به پایان رسیده و مابقی واحدها حداکثر تا پایان سال آینده به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهر سیرجان در استان کرمان با بیان اینکه  مسکن حمایتی، برای اولین بار در کشور احداث می‌شود، افزود: حذف قیمت زمین از هزینه تمام شده مسکن برای متقاضیان از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح حمایتی بوده است.

وی در خصوص خدمات روبنایی این طرح گفت: بر اساس کاربری‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های مصوب شهرسازی، تاسیسات روبنایی مورد نیاز مسکن هم توسط بخش دولتی و خصوصی احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اعضای تعاونی مسکن جدید سیرجان را کارگران شرکت معدنی گل گهر و کارمندان دولت تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: با توجه به منویات ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت درصددیم طرح‌های حمایتی مسکن در سراسر کشور را گسترش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پروژه مسکن مهر سیرجان از اتمام بیش از ۹۴ درصدی این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۶۳۴ واحد مسکن مهر این شهرستان ۵۳۰۳ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

وی همچنین از احداث یک مدرسه ۱۳ کلاسه، دو مسجد با زیربنای ۸۰۰ متر مربع، یک باب کلانتری به مساحت ۶۰۰ متر مربع و ۵ واحد تجاری در مسکن های مهر سیرجان خبر داد و گفت: ۱۲ واحد تجاری دیگر نیز در این سایت ها در حال احداث است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تا کنون ۲۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال برای احداث تاسیسات روبنایی در مسکن مهر سیرجان هزینه کرده است.

نظر شما