شناسهٔ خبر: 63847 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر تشریح کرد

میزبانی جمهوری اسلامی ایران و بندر چابهار از ۳۵ کشور در روز چابهار/سند توسعه ظرفیت ریلی بنادر در حال تدوین است/کاپوتاژ غلات از بندر امیرآباد به بندر انزلی در هفته‌های آتی

محمدعلی حسن‌زاده عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که از ۳۵ کشور برای شرکت در مراسم روز چابهار دعوت به عمل آمده است از برگزاری این مراسم در اسفندماه خبر داد و گفت: بحث مدیریت بنادر کوچک حداکثر تا خردادماه سال ۹۸ نهایی می‌شود که هدف از اجرای این طرح، در ابتدا شبکه‌سازی و سپس ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرهای بندری است تا بتواند موجب افزایش نرخ جمعیتی بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی، بشود.

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم برنامه‌هایی که آن سازمان در ماه‌های پایانی سال ۹۷ را در دستورکار دارد تشریح کرد و از برگزاری روز چابهار با حضور ۳۵ شرکت در اسفندماه در بندر شهیدبهشتی چابهار خبر داد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها برگزاری روز چابهار است که مقرر است تا در اسفندماه در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شود. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در روز چابهار، مسئولان ۳۵ کشور در بندر چابهار حضور بهم رسانند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تجار و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی داخلی نیز در برنامه روز چابهار حضور دارند و قرار است تا درباره فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و مشوق‌هایی که سازمان بنادر اعطا کرده است صحبت شود.

پیگیری برای اجرایی‌شدن آیین‌نامه واردات کالا توسط ملوانان و شناورها

حسن‌زاده هدف از برگزاری روز چابهار را ترغیب سرمایه‌گذاران در آن بندر برشمرد و تصریح کرد: در صدد هستیم تا سرمایه‌گذاران را ترغیب کنیم تا با رویکرد لجستیکی از بندر چابهار به عنوان بندر مهم بهره مندی بیشتری ببرند و این بهره با سود دو سویه برای سازمان و همچنین فعالان و سرمایه گذاران همراه باشد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر را بهره‌برداری از پایانه کانتینری بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا تکمیل پایانه کانتینری بندر امام خمینی قبل از اتمام سال ۹۷ به نتیجه برسد.  

این مقام مسئول همچنین بررسی اوضاع شرکت‌های سرمایه‌گذار در بنادر کشور را از دیگر مواردی برشمرد که در دستور کار سازمان قرار دارد و ادامه داد: در تدارک تهیه بسته حمایتی ویژه‌ای هستیم تا بتوانیم بخشی از چالش های شرکت های سرمایه گذار در بنادر کشور را کاهش دهیم تا آنها بتوانند با آرامش بیشتری به ارایه خدمات در بنادر بپردازند.

وی با یادآوری این مطلب که بسته حمایتی فوق کاملتر از بسته قبلی است به تشریح برنامه‌های سازمان بنادر در بنادر شمالی کشور پرداخت و گفت: کاپوتاژ غلات از بندر امیرآباد به بندر انزلی را با نگاه لجستیکی در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

این مقام مسئول همچنین از همکاری سازمان بنادر با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: در حال تهیه سند توسعه ظرفیت ریلی بنادر بین بندر و محدوده پس کرانه‌ها هستیم. در صددیم تا بر اساس مصوبه دولت و مصوبه قانون برنامه توسعه مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی سهم ریل، این مهم را در بنادر کشور اجرایی و عملیاتی کنیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین اعلام کرد: بحث مدیریت بنادر کوچک حداکثر تا خردادماه سال ۹۸ نهایی می‌شود. رویکرد ما از اجرای این طرح، در ابتدا شبکه‌سازی و سپس ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرهای بندری است تا بتواند موجب افزایش نرخ جمعیتی بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی نظام، بشود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر همچنین از پیگیری برای اجرایی‌شدن آیین‌نامه واردات کالا توسط ملوانان و شناورها که با هماهنگی سازمان بنادر، گمرک جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا در دی ماه نهایی شد خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی کردن این آیین نامه، واردات کالا توسط ملوانان و شناورها ساماندهی شود و به ویژه با این اقدام بتوانیم در بنادر کوچک جنوبی، رونق ایجاد کنیم.  

نظر شما