شناسهٔ خبر: 63851 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

سرقت از هر قطعه از مسیر ریلی می‌تواند به یک فاجعه ملی منجر شود/دوران تحول پلیس در راه‌آهن

ریل دوخطه فرمانده پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر این که سرقت هرقطعه از راه‌آهن صرف نظر از جنبه مادی می‌تواند یک فاجعه ملی برای کل کشور ایجاد کند، از تهیه ۲ دستگاه پهباد برای حفظ امنیت و پایش شبکه ریلی از سوی پلیس راه‌آهن در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار محمد شرفی در نشست تخصصی معاونان و رؤسای تابعه پلیس راه آهن کشور اظهار داشت: راه آهن یکی از مؤلفه‌های توسعه، اقتدار و قدرت نظام است که طی ۴۰ سال گذشته گام‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف همچون تولیدات دفاعی، حمل پیکر متبرک شهدا و جابه‌جایی مهمات و رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس برداشته است.

وی افزود: کارکنان راه‌آهن، رزمندگان گمنام و مظلومی هستند که اقدامات آن‌ها به منظور اطلاع‌رسانی عمومی باید به صورت فیلم و محصولات فرهنگی در اختیار مردم قرار گیرد.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا تغییر و تحول در پلیس راه آهن را مدیون تحول ساختاری و افزایش توانمندی‌های شرکت راه آهن طی سال‌های اخیر دانست و گفت: به خاطر تغییرات مدیریتی در پلیس راه‌آهن شاهد انجام اقدامات تخصصی و پیگیری نقشه راه مدنظر ناجا به منزله طی شدن دوران تحول پلیس در راه‌آهن هستیم.

سردار شرفی در ادامه یادآور شد: در پی اقدامات پلیس راه‌آهن کشف سرقت‌ها ۶۵ درصد، دستگیری سارقین ۱۰۹ درصد، ارزش ریالی کشف کالاهای قاچاق ۳۷۰ درصد، تشکیل پرونده بالای یک میلیون تومان ۱۴ درصد و کشف مواد مخدر ۱۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین مبارزه با قاچاق کالا در پلیس راه‌آهن نسبت به ۹ ماهه گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دیگر محیط راه‌آهن برای مجرمین و سارقین ناامن شده است، گفت: معلوم است با تغییر روش می‌توان عملکرد را حتی با وجود کمبود تجهیزات بالا برد.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا تأکید کرد: پلیس نیز همگام با توسعه شبکه ریلی باید ابعاد کاری خود را گسترش دهد که شامل تکمیل ظرفیت نیروی انسانی، تجهیز برای افزایش توان و تحرک پلیس، تجهیز مهارت‌های رفتاری و عملکردی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای رشد و تعالی نیروهای پلیس راه‌اهن می‌شود.

سردار شرفی با اشاره به مسئولیت استقرار نظم در راه‌اهن کشور از سوی پلیس گفت: مراقبت از راه‌آهن و تأمین امنیت در منظومه‌ای قرار دارد که پلیس و راه‌آهن باید این منظومه را مورد توجه قرار دهند که شامل مراقبت پلیس، مراقبت الکترونیکی، تجهیزات و تدابیر کشف می‌شود.

وی خطاب به رؤسای پلیس راه‌آهن‌های کشور خاطرنشان کرد: باید اصول کاهش آسیب‌پذیری، توسعه و تعمیق فرهنگ بسیجی، توجه به فناوری‌های نوین، قانون‌مداری، مردم‌داری، انضباط، نوآوری و فعالیت، حفاظت از اسناد و مدارک، جلب مشارکت‌های مردمی، تعامل و سازندگی مورد توجه قرار گیرد و حفظ و صیانت از راه‌آهن به منزله یک ارزش تلقی گردد.

سردار شرفی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران بیان داشت: ساختارهای پلیس راه‌آهن برای اجرایی شدن در سال ۹۷ تنظیم شده‌اند و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد توان پلیس در شبکه ریلی کشور قرار دارد.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا از به کارگیری دو دستگاه پهباد برای حفظ امنیت و پایش ریل‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این دو دستگاه در اختیار پلیس راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

وی در پایان اعلام کرد: سرقت هرقطعه از راه‌آهن صرف نظر از جنبه مادی می‌تواند یک فاجعه ملی برای کل کشور ایجاد کند از این رو تأمین امنیت در راه‌آهن یک وظیفه مهم برای پلیس محسوب می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما