شناسهٔ خبر: 63857 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه‌آهن کشور:

نباید مدیران راه‌آهن دغدغه امنیت در شبکه ریلی داشته باشند

حشمت اله ملکی رئیس پلیس راه‌آهن کشور تاکید کرد: مدیران راه‌آهن کشور به غیر از مباحث ایمنی و توسعه و با توجه به جابه‌جایی صد‌ها میلیون تن بار، میلیون‌ها مسافر و کنترل صدها قطار در مناسبت‌های مختلف همچون تعطیلات نوروزی و ایام اربعین، نباید دغدغه‌ای بابت امنیت خطوط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حشمت الله ملکی در نشست تخصصی معاونان و روسای تابعه  پلیس راه‌آهن کشور اظهار داشت: تامین امنیت در راه‌آهن به دلیل سختی‌ها و پیچیدگی‌ها نظیر عبور از مناطق کویری، جنگلی، کوهستانی و مسیر‌های صعب العبور  نیازمند تمهیدات و توجه ویژه است. 

وی افزود: شبکه ریلی کشور از ۸۳ شهر و حاشیه شهر می‌گذرد که علی رغم برخورداری از ساکنان مجاوران ارزشمند، جغرافیای جرم هر یک متفاوت است و پلیس راه‌آهن وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارد تا مدیران راه‌آهن کشور به غیر از مباحث ایمنی و توسعه دیگر علی رغم جابجایی صد‌ها میلیون تن بار، میلیون‌ها مسافر و صداها قطار در زمان تعطیلات نوروزی، ایام اربعین و ... دغدغه‌ای بابت امنیت خطوط نداشته باشند.

رئیس پلیس راه‌آهن کشور یادآور شد: با توجه به اینکه راه‌آهن به اقشار خاصی همچون محرومان و مستضعفان خدمات خود را رائه می‌کند، پلیس راه‌آهن ضمن ابراز خوشنودی از این اتفاق کار خود را حساس می‌داند و برای برفع چالش‌ها. زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و ساختار نیازمند کمک و مساعد نیروی انتظامی ناجا و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی است. 

در پایان این مراسم از روسای پلیس راه‌آهن‌های کرمان، تهران، اراک، لرستان، خراسان، شمال شرق ۱ تقدیر شد و صادق سکری مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از سوی سردار محمد شرفی فرمانده پلیس پیشگری ناجا مورد قدردانی قرار گرفت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما