شناسهٔ خبر: 63868 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر مطرح کرد

برنامه‌ریزی و تدارک لازم برای سفرهای دریایی ایمن در نوروز ۹۸/عملکرد مدیران ستاد و بنادر بر پایه مکانیزم بهره‌وری ارزیابی می‌شود

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت اهتمام جدی بدنه سازمان بنادر و دریانوردی به موضوع و فرایند بهره‌وری، تاکید کرد: لازم است کلیه فعالیت‌ها در این سازمان، با نگرش اقتصادی و پاداش‌ها مبتنی بر بهره‌وری باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نهمین نشست شورای مدیران این سازمان، با تاکید بر " ارزیابی عملکرد همکاران و مدیران در بنادر و ستاد بر اساس مکانیزم بهره‌وری " گفت: هر گونه اقدام و برنامه‌های عملیاتی در سازمان بنادر باید بر پایه مباحث و مکانیزم بهره‌وری برنامه‌ریزی و اجرا شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سهم ۶۰ درصدی بندر شهیدرجایی در ارزش افزوده بنادر کشور، تصریح کرد: کلیه بنادر باید بر اساس پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارند، سهم‌شان را از ارزش افزوده در کشور ارتقا بدهند.

راستاد در بخش دیگری از سخنان اش با اشاره به افتتاح تعدادی پروژه سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیاتی شدن این طرح‌ها را بر افزایش عملکرد و بهره وری بندر امام به عنوان بندر تجمیع کالاهای اساسی کشور مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر با " امید بخش خواندن سرمایه‌گذاری انجام شده در بندر چابهار "، گفت: هفته گذشته برای اولین بار ۴ فروند کشتی سایز بزرگ در حال تخلیه در بندر شهید بهشتی چابهار بودند، که نشان دهنده متناسب بودن سرمایه گذاری کلان در این بندر است.

راستاد با گریزی به در پیش بودن سفرهای دریایی نوروزی، خاطر نشان کرد: برای سفرهای دریایی در ایام تعطیلات عید ، لازم است معاونت امور دریایی ، علاوه بر تشکیل کمیته های ستادی و استانی ، برای پیشگیری از بروز سوانح و همچنین واکنش به موقع در صورت بروز سوانح ، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.

کاهش هزینه های جاری سازمان بنادر طی دو سال گذشته

همچنین در این نشست، رمضان علی محمودی ؛ مدیرکل دفتر برنامه ، بودجه و تحول اداری با ارائه گزارشی در خصوص « چرخه مدیریت بهره وری در سازمان بنادر» از کاهش هزینه های جاری این سازمان به نسبت درآمد از ۶۶ درصد در سال ۹۰ به ۵۵ درصد در سال ۹۵ و ۵۳ درصد در سال ۹۶ خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه ، بودجه و تحول اداری گفت: تا پیش از این ۸۰ درصد درآمد و ارزش افزوده سازمان بنادر وابسته به تخلیه و بارگیری کالا بوده ، اما طی دو سال گذشته این وابستگی صرف  درآمد و ارزش افزوده به تخلیه و بارگیری کمتر شده و شاهد متنوع تر شدن درآمدزایی ها هستیم.

این کارشناس برنامه و بودجه با تشریح اقدامات مدیریت بهره وری سازمان بنادر در مرحله سازماندهی و آماده‌سازی ، " تدوین نظام مدیریت بهره وری سازمان " ، تهیه طرح مدیریت بهره وری " ، و " ایجاد و تشکیل  سازمان کار " را از مهم ترین این اقدامات برشمرد.

وی با بیان اینکه طی سال های ۹۱ و ۹۲ با اضافه شدن حدود ۲ هزار نفر نیروی جدید انسانی به این سازمان ، شاهد کاهش بهره وری نیروی کار بوده ایم ، رشد بهره‌وری در این زمینه را در حال حاضر مثبت و بیش از ۳ درصد عنوان کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل دفتر برنامه ، بودجه و تحول اداری مهم ترین اقدامات آتی سازمان بنادردر حوزه بهره وری را « راه اندازی سامانه مدیریت بهره‌وری در ستاد و بنادر» ، « بازنگری ساختار منابع انسانی و بهره گیری بهینه از فن آوری های نوین » و « کاهش دوره اتمام طرح های عمرانی و تمکیل طرح‌های نیمه‌تمام » دانست.  

نظر شما