شناسهٔ خبر: 63884 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طی دو دهه اخیر بررسی شد

روند كاهشی تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در بخش برون شهری و روستایی

حوادث جاده ای بررسی روند تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای طی سال‌های ۷۹ تا ۹۶ نشان‌دهنده متوسط نرخ كاهشی ۵ / ۴ درصدی در بخش برون‌شهری و روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فراوانی تعداد فوت‌شدگان حوادث ترافیكی از سال ۷۹ تا پایان سال ۹۶ نشان می‌دهد، پس از افزایش تلفات در سال‌های اولیه، تعداد متوفیان در پایان سال گذشته به ۱۶ هزار نفر سیده است كه پایین‌تر از تعداد آن در سال مبداء می‌باشد.

براساس این گزارش، به منظور ارزیابی دقیق‌تر  وضعیت ایمنی و امكان قیاس با سایر كشورها از شاخص‌های بین‌المللی كشته به صدهزار نفر جمعیت (شاخص سلامت) و كشته به ده هزار وسیله نقلیه (شاخص مالكیت) محاسبه گردید كه در دوره مورد بررسی هر دو شاخص از روند كاهشی برخوردار بوده است.

این گزارش حاكی است ارتقای ایمنی وسایل نقلیه، معاینه فنی وسایل نقلیه، تقویت نظارت بر حمل و نقل جاده‌ای، ارجای طرح‌های ارتقای ایمنی كاربران راه‌ها در كشور، انعقاد و اجرای تفاهم‌نامه‌ها و پروژه‌های مشترك در جهت مقاصد ایمنی از جمله اقداماتی است  كه در كاهش این روند موثر بوده است.

شایان ذكر است، براساس دستورالعمل احداث و بهره‌برداری از مراكز معاینه فنی سنگینی در كشور از سال ۸۲، تعداد این مراكز به ۱۵۳ مركز رسیده است و نظارت بر عملكرد آنها از سوی دفتر ایمنی و ترافیك انجام می‌شود

نظر شما