شناسهٔ خبر: 63905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح معاینات سالانه سلامت کارکنان بنادر هرمزگان آغاز شد

معاينات معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرح معاینات سالانه سلامت كاركنان به منظور سنجش سلامتی ۹۰۰ نفر از کارکنان شاغل در این اداره کل و بنادر تابعه آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود صابري" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: منابع انساني مهمترين دارايي يك سازمان قلمداد مي شوند و معاینات شغلی و طب کار از اساسی ترین برنامه های پیشگیری از بیماری ها و حفظ اين سرمايه ارزشمند سازماني است.

وی با بیان این مطلب که معاینات ادواری هر سال یک بار انجام می شود، ادامه داد: با برنامه ريزي هاي انجام شده در معاونت توسعه مديريت و منابع اداره كل و با استقرار تیم تخصصي طب كار در درمانگاه شهيد موسي رشيدي  مجتمع بندري شهید رجایی از روز هفتم بهمن ماه ۱۳۹۷، وضعيت سلامت حدود ۹۰۰ نفر از کارکنان شاغل در اداره کل بنادر هرمزگان و بنادر تابعه تحت پوشش این طرح مورد آزمون قرار خواهد گرفت. 

صابري مراحل مختلف انجام این معاینات را شامل آزمایشات نمونه گیری، سنجش وضعیت تنفس(اسپيرومتري) و شنوایی سنجی(اديومتري) و همچنین نوار قلب (EKG ) و گفت: در مرحله نهایی سنجش سلامت کارکنان چنانچه اطلاعات جمع آوری شده در پرونده کارمندی، مشکوک به ابتلا به بیماری خاصی باشد، اقدامات تشخیصی تخصصی برای وی درخواست می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از انجام این معاینات را بررسي سلامت جسماني كاركنان و شناسایی احتمالي بیماری های خاموشي همچون قند خون، کبد چرب و فشار خون  دانست و گفت: اين بيماري ها به دليل تراكم بالاي شغلي و استرس و فشاري بالاي كار در بندر شهيد رجايي  به عنوان مهمترين قطب اقتصادي تجارت كالا در كشور توسط اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان مورد پايش قرار مي گيرد.

نظر شما