شناسهٔ خبر: 63914 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا خبر داد:

رشد ۸۷ درصدی جابه‌جایی بار با ناوگان جاده‌ای در كشور طی دو دهه اخیر/ کاهش میانگین سن ناوگان باری طی ۱۰ سال گذشته

غلام حسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بررسی روند حمل‌ونقل جاده‌ای كالا طی سال‌های ۷۷ تا ۹ ماهه سال ۹۷ نشان‌دهنده رشد ۸۷ درصدی در میزان بار جابه‌جاشده در كشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به  نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا با اشاره به  رشد ۸۷ درصدی جابه‌جایی بار با ناوگان جاده‌ای در كشور طی دو دهه اخیر اظهار داشت: میزان بار جابه‌جاشده طی دو دهه اخیر از ۱۹۶۷ میلیون تن در سال ۸۷ به میزان ۳۶۷۶ میلیون تن در سال ۹۷ افزایش یافته است كه بالغ‌بر ۸۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد بارنامه‌های صادر شده از میزان ۱۶۶ میلیون برگ در دهه ۸۰ به میزان ۲۶۵ میلیون برگ در دهه اخیر افزایش یافته است كه با رشد ۶۰ درصدی همراه است.

دغاغله با بیان این كه تعداد كل ناوگان فعال باری در كشور از سال ۷۷ تاكنون ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد ناوگان باری از ۱۶۸ هزار در سال ۸۷ به ۳۳۸ هزار در سال جاری افزایش یافته است و میانگین سن ناوگان فعال باری از ۱۹ سال در سال ۸۷ به ۱۶ سال در سال ۹۷، كاهش یافته است.

دغاغله با بیان این كه تعداد رانندگان فعال باری در دو دهه اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد رانندگان باری از ۳۵۰ هزار نفر به ۴۸۴ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین تعداد ۱۰ هزار نفر رانندگان فعال وانت بار در كشور فعالیت د ارند كه ساماندهی فعالیت آنان از سال ۹۴ آغاز شده است

مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا در ادامه اظهار داشت:طی دو دهه اخیر تعداد پایانه‌های بار و شهرك‌های حمل‌ونقل به میزان ۵۵ درصد، شركت‌ها و مؤسسات فعال حمل‌ونقل كالا به میزان ۱۱ درصد و تعداد تشكل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل كالا به میزان ۶۱ درصد رشد داشته است

وی خاطرنشان كرددر كشور ما به دلیل انعطاف‌پذیری در انتخاب مسیر و مقدار كالا، تعداد دفعات بارگیری كمتر، كنترل دائمی روی كالا در طی مسیر و سهولت دسترسی به مراكز تولید و جذب، در دسترس بودن وسیله نقلیه، گسترش شبكه راه‌های كشور و ده‌ها مزیت دیگر موجب شده است درصد بالایی از حمل‌ونقل كالا در جاده‌های كشور صورت گیرد.

نظر شما