شناسهٔ خبر: 63915 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی محقق شد:

دستگیری سارق اموال مسافران قطار توسط پلیس راه‌آهن

سارق سارقی که با مسموم و بیهوش کردن مسافران قطار، اموالشان را سرقت می‌کرد توسط مأموران پلیس راه‌آهن شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ حشمت اله ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام این خبر گفت: به دنبال خبر بیهوشی یکی از مسافرین قطار مشهد- اهواز در تاریخ ۱۸ آذرماه جاری و سرقت اموال وی شامل دوازده میلیون ریال وجه نقد، گوشی تلفن همراه، پاسپورت و مقداری لوازم شخصی وی توسط فردی ناشناس داخل قطار، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با همت و هماهنگی پلیس راه‌آهن مشهد، تهران و اراک و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم و سارق حرفه ای در محور ریلی اراک شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ادامه داد: این سارق، پس از بیهوشی مسافر با آبمیوه مسموم و سرقت تلفن همراه و کارت اعتباری وی، اقدام به ارسال پیامک به برادر مالباخته و اخذ صد هزار تومان وجه از طریق کارت عابر بانک یک مسافر دیگر کرده بود که با توجه به نحوه سرقت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأمورین آگاهی پلیس راه‌آهن اراک قرار گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از شناسایی چهره سارق و هویت وی، سارق در تاریخ ۲۳ دی ماه توسط پلیس راه‌آهن اراک دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه وی ۱۰۰ عدد قرص‏ لورازپام، پنجاه سی سی شربت متادون ، ۳ عدد کارت عابر بانک متعلق به غیر، یک عدد کارت خودرو و بیمه نامه متعلق به غیر و همچنین یک عدد پاسپورت، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به وجود ۱۲ شاکی در این پرونده، بیان کرد: این سارق به شیوه بیهوشی مالباختگان، تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان سرقت کرده است.

سرهنگ ملکی یادآور شد: بنا بر اظهارات مالباختگان و اعترافات متهم، سارق پس از ایجاد ارتباط و جلب اعتماد مالباخته به شیوه بیهوشی،کارت های بانکی، وجوه نقد و اموال گرانبهای آنها را سرقت می کرد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور به مسافرینی که قطار را برای سفر انتخاب می کنند توصیه کرد: در طول سفر به توصیه ها و هشدارهای پلیس راه‌آهن توجه کرده، از نمایش و در معرض دید قرار دادن وجوه نقد، اموال و اشیاء گرانبهای خود پرهیز کنند. همچنین از دریافت هرگونه خوراکی و آشامیدنی از دیگران خودداری کرده و مایحتاج خود را از طریق مهمانداران قطار تهیه کنند.

نظر شما