شناسهٔ خبر: 63916 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

داودپور در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد

تصویب طرح جدید جامع شهر جدید بهارستان/ تأکید بر مباحث مربوط به حمل و نقل عمومی در نظام شهری/ استفاده از محور اصلی شهر برای کاربری‌های خدماتی - تجاری

زهره داود پور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اجرای طرح TOD را یکی از پروژه‌های مهم در بهارستان دانست و افزود: بحث توجه به حمل و نقل عمومی در نظام شهری یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است که مقرر شده در برنامه شهری بهارستان در آینده نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

زهره داودپور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تصویب طرح بازنگری جامع شهر جدید بهارستان در شورایعالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: قطعا این امر، اقدام مؤثری برای بررسی و تدوین برنامه‌های آتی این شهر در مسیر صحیح و پیش‌بینی شده خواهد بود تا در روال برنامه‌ریزی مجدد قرار گیرد.

داودپور با بیان اینکه شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی هرسه جزو شهرهایی هستند که جهت تعادل‌بخشی فعالیت‌ها در مناطق کلانشهری استان اصفهان ایجاد شده‌اند گفت: خوشبختانه بهارستان یکی از قدیمی ترین شهرهای جدید بوده و تا کنون توانسته جایگاه خود را در منطقه به دست آورد چرا که فضای زندگی کاملا در آن شکل گرفته و همچنین بعد اجتماعی مناسبی دارد.

وی اجرای طرح TOD را یکی از پروژه‌های مهم در بهارستان دانست و افزود: بحث توجه به حمل و نقل عمومی در نظام شهری یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است که مقرر شده در برنامه شهری بهارستان در آینده نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: محور اصلی شهر که براثر قرارگیری قطار حومه‌ای و ایستگاه های آن در ورودی شهر به وجود می‌اید فرصت مناسبی برای احداث کاربری‌های متفاوت خدماتی - تجاری خواهد بود که در طرح جامع مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته داودپور محور مذکور نقش پیاده‌راه با غلبه فضای سبز را نیز بازی کرده و شبکه سواره از هر دو سمت آن عبور می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید همچنین تأکید کرد: از آنجایی که استخوان‌بندی شهرهای جدید به گونه درست و فنی دیده و ساخته شده است، امکان اجرای طرح TOD را به ما داده و می‌تواند در تمامی شهرها گسترش داده شود، قطعا بهارستان با تصویب این طرح  می تواند شاهد اتفاقات خوبی در سکونت و حوزه خدمات‌رسانی باشد./