به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون اداری و مالی اين اداره کل ضمن تأکید بر لزوم تسهیل و ارائه خدمات اداری مطلوب به شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بیان داشت: با توجه به محدودیت ارائه خدمات بیمه ای تأمین اجتماعی و نیز عدم حضور نیروی کارشناس تمام وقت در شعبه قبلی، همچنین عدم دسترسی آسان و مستمر به همه انواع خدمات و به منظور جلب رضایت نیروهای کارگری فعال در این مجتمع بزرگ بندری با همکاری سازمان تأمین اجتماعی زمینه لازم برای فعالیت شعبه اقماری این سازمان به طور تمام وقت و با خدمات متنوع فراهم آمد.
سید علی سیاوش در ادامه افزود: مشکلات عدیده در اثر تردد کارگران و کار فرمایان اعم از ترددهای غیرضروری به خاطر بعد مسافت طولانی و تأخیر در تأدیه لیست ها و هزینه های بیمه ایی که به منظور رفع نقایص کاری و ایجاد امکان مجدد خدماتی صورت می پذیرفت، از جمله ضرورت هایی بود که واحد کار و خدمات اشتغال این اداره کل بر آن داشت با تشکیل جلسات و انجام مذاکرات در خصوص راهکار حضور مستمر و واگذاری اختیارات به شعبه اقماری سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات مرتبط را با تلاش مستمر پیگیری کند.
وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر کلیه تمهیدات لازم و امکانات مورد نیاز با هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی در محل شعبه واقع در ساختمان اداری توحید در این مجتمع بزرگ بندری مستقر و آماده خدمات رسانی جهت ارائه خدماتی نظیر نام نویسی اولیه بیمه شدگان، صدور، تمدید و تعویض دفترچه،انعقاد قرارداد های بیمه حرف و مشاغل آزاد، قرارداد بیمه اختیاری، پرداخت کمک هزینه های ازدواج، بارداری و کفن و دفن، صدور فیش های مشاغل آزاد، رسمی اختیاری، دریافت مبالغ فیش های مشاغل آزاد و اختیاری، دریافت و صدور لیست های حق بیمه کارگاه، بررسی لیست اشتغال بکار مققری بگیران، ابلاغ نامه های صادره از تأمین اجتماعی به شرکت ها است.