شناسهٔ خبر: 63932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

گسترش خط مسافری دریایی به عراق

بندر خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در حال حاضر خط مسافری خرمشهر کویت فعال است و در صدد افزایش خطوط مسافری به کشور عراق هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین همایش آموزشی هسته های گزینش تابعه وزارت راه و شهر سازی ضمن خیر مقدم به اعضا و مدیران هسته های گزینش تابعه وزارت راه و شهر سازی از افزایش خط مسافری به کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر خط مسافری خرمشهر کویت فعال است و درصدد افزایش خطوط مسافری به کشور عراق هستیم  .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تصریح کرد:یکی از مزیت های بندر خرمشهر همجواری با کشور عراق می باشد، بندر ابوفلوس که قبل از بندر بصره قرار دارد و با بندر خرمشهر7مایل دریایی فاصله دارد مکان مناسبی برای گسترش تبادلات در حوزه تجاری و مسافری دریایی می باشد همچنین   در حوزه مسافری دریایی متقاضیان زیادی وجود دارد و در حال گسترش خط مسافری  دریایی به کشور عراق می باشیم.

یادآور می شود بندر خرمشهربا230 هکتار وسعت به عنوان سومین بندر آزاد کشور در خلیج فارس به شمار می رود، که به دلیل همجواری با کشور عراق علاوه بر اهمیت سیاسی آن،یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و اقتصادی محسوب می شود و این بندر مناسب ترین گزینه برای ترانزیت کالا از طریق زمینی و دریایی  به کشور عراق به شمار می آید.