شناسهٔ خبر: 63944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت استان خبر داد

​افتتاح ۳ پروژه راه روستایی در زنجان/بهره‌برداری از ۲ پروژه مهم بزرگراهی در روزهای آینده

راه روستایی معاون مهندسی و ساخت استان زنجان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌های اصلی و روستایی در استان گفت: در روزهای آینده و به مناسبت دهه فجر از ۲ پروژه مهم بزرگراهی و ۳ پروژه راه روستایی بهره‌برداری می‌شود.

اصغر اسماعیلی، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان درباره آخرین وضعیت پروژه‌های بزرگراهی و روستایی استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲ پروژه راه اصلی در دست بهره‌برداری است. ۵ کیلومتر از محور دو بانده زنجان-دندی و ۵ کیلومتر از محور  سلطانیه-قیدار-کبوترآهنگ به زودی و در آستانه دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

وی درباره پروژه‌های راه‌های روستایی آماده بهره‌برداری نیز توضیح داد: پروژه روستای چلگان که دارای ۵ کیلومتر راه روستایی است و نیز پروژه راه روستایی طاهرآباد نیز ۳ و نیم کیلومتر است که مراحل بهسازی و آسفالت آن‌ها به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری هستند.

اسماعیلی همچنین اضافه کرد: پروژه راه روستایی بیوک-قشلاق نیز در ایام اخیر افتتاح خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت استان زنجان با اشاره به وضعیت دیگر پروژه‌های معوق زیرساختی در استان گفت: به علت سرمای هوا برخی از پروژه‌ها تعطیل هستند و هر پروژه‌ای که ادامه آن امکان‌پذیر باشد، در حال فعالیت است، ولی مساله اصلی مشکلات پروژه‌ها اعتبارات است که دچار محدودیت شده است.

وی اضافه کرد: قسمتی از اعتبارات پروژه‌ها از محل اعتبار ملی تامین می‌شود و در صورتی که تخصیص‌ها پر شود، می‌توان از ظرفیت پیمانکارها استفاده کرد./