شناسهٔ خبر: 63947 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی /تاکید بر حفاظت از پاکیزگی سد لتیان، تامین‌کننده یک چهارم آب تهران

جلسه مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با گردشگری مخالف نبوده بلکه با بی‌قانونی مخالفت جدی دارد، گفت: از آنجاییکه یک چهارم آب تهران از طریق سدلتیان تامین می‌شود حفظ محیط‌زیست و‌ آب آن منطقه اهمیت دارد و بنابراین باید تلاش کنیم تا فاضلاب کاخ‌های ۵۰۰۰ متری در این آبریز وارد نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه فوق العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی، منابع طبیعی و ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان شمیرانات با محوریت بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی و ارائه گزارش دستگاه‌های عضو و هماهنگی و هم افزایی بین آن ها، امروز ۹۷.۱۱.۷ ساعت ۱۰ صبح با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور، مشاور معاون قضایی دادستان کل کشور، سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ و رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تهران، رییس حوزه قضایی بخش لواسانات، مشاور وزیر و رییس کارگروه راه و شهرسازی، فرماندار شمیرانات، بخشداران، شوراهای شهر و مدیران کل استان تهران در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شمیرانات تشکیل شد.

به گزارش سایت شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی و حفظ حقوق عامه در این جلسه حشمتی معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن تبریک دهه فجر اعلام کرد مسئولین منطقه باید به وظایف خود در خصوص مبارزه با زمین‌خواری و تصرفات غیرقانونی اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز عمل کنند و در این رابطه هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست.

حشمتی در ادامه بر لزوم مبارزه با فعل و انفعالات غیر قانونی و انعکاس به موقع و بدون فوت وقت مراتب تخلفات به مبادی مربوطه و بر ضرورت حضور مستمر و آگاهانه یگان حفاظت از اراضی منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی تاکید کرد و اظهار کرد: دستگاه‌های قضایی برای این امر آماده هستند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با ذکر اینکه شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال و اعضای آن‌ها موظفند با نیروی‌انتظامی و دستگاه قضایی در بحث مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز همکاری داشته باشند خاطرنشان کرد: در اجرای قوانین همه آحاد جامعه برابرند. اگر این روش را ادامه دهیم عاقبت به خیر می‌شویم.

معصوم مشاور وزیر و رییس کارگروه راه و شهرسازی با اشاره  به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تاریخ ۹۴.۱۲.۲۳ که تکلیف کرده‌اند، زمین‌خواری را جرم‌انگاری کنید، اهمیت منابع طبیعی، آب، خاک و محیط‌زیست را گوشزد کرده و گفت:باید فرهنگ عمومی را تقویت کنیم  و در ابتدا دانش خودمان را به عنوان مسئول در این زمینه‌ها بالا ببریم.

وی با ذکر این نکته که بحث لواسان بحث آب شرب ۲۵ در صد مردم تهران است افزود: آب شرب یک چهارم مردم تهران از سد لتیان تأمین می‌شود که فاضلاب کاخ‌های ۵۰۰۰ متری در این آبریز وارد می‌شود.

معصوم اعلام کرد:با گردشگری مخالف نیستیم با بی‌قانونی محض مخالفیم.

گفتنی است، شهریورماه سالجاری فرماندار شهرستان شمیرانات با ذکر این نکته که از سال گذشته تاکنون ۴۷۰ تخریب در سطح شهرستان شمیرانات انجام شده که شاید در مجموع ۱۰ سال گذشته هم این اتفاق نیفتاده خاطر نشان کرد تخریب ویلاهای چند میلیاردی تا صد میلیونی گواه عزم جزم فرمانداری است.