شناسهٔ خبر: 63954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود

آزمون نظام مهندسی رييس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان راه وشهرسازي خراسان رضوي از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهاي پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ بهمن ماه ۹۷) خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، احسان فرشته پور با بيان اين مطلب گفت: در اجراي آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در بهمن ماه سال جاري همزمان با سراسركشور در مشهد مقدس و همچنين با عنايت به برگزاري شايسته آزمون در سنوات گذشته در شهرستان هاي سبزوار، نيشابور و تربت حيدريه در استان برگزار مي‌شود.

وي در ادامه در خصوص رشته‌هاي آزمون يادآور شد: در رشته‌هاي معماري (نظارت، طراحي و اجرا)، شهرسازي، عمران (نظارت، اجرا و محاسبات، تأسيسات مكانيكي(نظارت وطراحي)، تأسيسات برقي(نظارت و طراحي)، نقشه برداري و ترافيك براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي (پايه۳) و همچنين آزمون كاردان هاي فني ساختمان و معماران تجربي برگزار مي‌شود .

فرشته پور اظهار داشت: سابقه كار حرفه‌اي مورد نياز براي اين آزمون مطابق با ماده ۵ آيين نامه آجرايي قانون نظام مهندسي ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاريخ اخذ مدرك تحصيلي تا پايان روز ۱۱ بهمن ماه مي‌باشد و چنانچه متقاضي در صورت نداشتن شرايط لازم يا ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولي كسب نمايد، قبولي نامبرده كان لم يكن تلقي شده و با وي مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

رييس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و  كيفيت ساختمان اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي در خصوص ثبت نام مهندسان در آزمون مذكور اظهار داشت: ثبت‌نام اين آزمون‌ها به صورت الكترونيكي از طريق وب سايت دفتر امور مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي به آدرس www.inbr.ir صورت پذيرفته است.

گفتني است قبولي در آزمون مذكور يكي از شرايط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضي در صورت قبولي در آزمون و احراز ساير شرايط مشخص شده در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد.