شناسهٔ خبر: 63955 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به میزبانی بندر شهید رجایی؛

چهارمین دوره مسابقات ورزشی آتش نشانان بنادر و صنایع غرب بندرعباس برگزار شد

مسابقه آتش نشاني چهارمین دوره مسابقات آتش نشانان بنادر و دریانوردی و صنایع غرب بندرعباس در حالی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در بندر شهید رجایی برگزار شد که تیم های تیم های بندر شهید باهنر، شرکت افق چکاد دریا و شرکت نفت ستاره خلیج فارس مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این دوره از مسابقات که 11 تیم در پنج بخش امدادی حضور داشتند، 66 نفر از آتش نشانان بنادر هرمزگان، شرکت های فعال در مجتمع بندری شهید رجایی و صنایع غرب بندرعباس با همدیگر به رقابت پرداختند.

در آیین افتتاحیه این مسابقات، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جمعی از معاونین و مدیران ارشد این اداره کل و همچنین مسئولین  شرکت های فعال در مجتمع بندری شهید رجایی و صنایع غرب بندرعباس حضور داشتند.

"اله مراد عفیفی پور" طی سخنانی در خصوص اهمیت شغل آتش نشانی اظهار داشت: صنایع غرب بندرعباس از جمله بندر شهید رجایی به عنوان برگ هایی زرین از افتخارات کشور محسوب می شوند و ایفاگر نقشی مهم در اقتصاد ملی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مقابله با آتش و امداد و نجات برای صیانت جان انسان ها را به عنوان دو رسالت مهم آتش نشانان دانست و گفت: این شغل در بین تمامی ملل جهان به عنوان نماد و سمبل ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی محسوب می شود.

عفیفی پور ارایه مباحث آموزشی در زمینه ایمنی در مقابله با خطرات را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری مسابقات عملیاتی می تواند هم در افزایش آمادگی نیروها و هم در زمینه ارایه آموزش های عملی موثر واقع شود.

پس از پایان برگزاری این مسابقات، تیم های بندر شهید باهنر، شرکت های افق چکاد دریا و نفت ستاره خلیج فارس به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز، عناوین اول تا سوم این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کردند.

شایان ذکر است، در مراسم افتتاحیه این مسابقات که به همت معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد، از آقایان کوروش پورموسی و هوشنگ محمد رضایی به عنوان مسئولین قبلی مرکز HSE و آتش نشانی تقدیر بعمل آمد.