شناسهٔ خبر: 63965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري دومین کنفرانس تخصصی پدافند غیر عامل در بندر بوشهر

كلاس بوشهر دومین کنفرانس تخصصی پدافند غیر عامل، مدیریت بحران ، اچ اس ای و مهندسی حریق در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ، سیاوش ارجمند زاده در ابتدای جلسه ضمن غیر مقدم به شرکت کنندگان در این کنفرانس، گفت : با نگاهی به شرح وظایف تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی متوان آن را به دو دسته تقسیم کرد که بخشی مرتبط با حوزه دریایی و دیگری وظایف حوزه بندری می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با وظایف  در حوزه دریایی افزود: در حوزه دریایی ساختار تشکیلاتی بر اساس کنوانسیونهای دریایی که از مصوبات تعیین شده در کارگروه های تخصصی و کمیته های مستقر در سازمان جهانی دریانوردی به تصویب رسیده تشکیل میشود و وجود اداراتی همچون اداره ایمنی، اداره امور دریایی، ثبت و بازرسی شناورها و اداره امور دریانوردان  در ساختار تشکیلاتی، به جهت اجرای کنواسیونها می باشدکه خوشبختانه متناسب با انجام این رسالت امکانات ، تاسیسات و تجهیزات مورد نیازرا نیز در اختیار داریم.

وي عنوان کرد: استان بوشهر با در اختیار داشتن پهنه وسیعی از خلیج فارس به طول بیش از ۹۰۰ کیلومتر وبا میانگین عرض ۵۰ کیلومترخود بیانگر وجود تنوع فعالیتهایست که در آن شکل می گیرد

ارجمند زاده اضافه کرد: با وجود ترمینال های نفتی و گازی و بیشترین سکوهای استخراج  نفت وگازدرآبهای استحفاظی استان بوشهرمی بایست تجهیزات مرتبط با اقدامات  ایمنی و بحرانهای دریایی مجهزی را فراهم کرد که با پیگیری های مستمرصورت گرفته انشالله بزودی انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد : اقداماتی که بخش دریایی انجام میشود  یک کار استاندارد می باشد وهمه بنادر و کسانی که با دریا سروکار دارند به نوعی با این مقوله آشنایی دارند اما این مهم در مقایسه با  کارهایی که در بندرصورت میپذیرد متفاوت است و شامل پراکندگی زیادی می باشد.

وی اظهار داشت: استانداردهای ایمنی و مقابله با بحران در مجموعه بنادر تقریبا قوانین و مقررات جدیدی هستند از اینرو نیازمند آن هستیم تا موضوعات بندری را هم از جنبه های ایمنی ، مدیریت بحران و ساخت و سازهای دریایی و بندری متناسب با ماموریت های پدافند غیر عامل شکل بدهیم.

ارجمند زاده ابراز امیدواری کرد: با توجه به نیروهای متخصص و با پشتکاری که در مجموعه اچ اس ای و امور بندری داریم این مهم قطعا تحقق پیدا خواهد کرد و شاهد بنادری ایمن تر خواهیم بود.

در ادامه برنامه  نیز کارگاه های  تخصصی توسط اساتید این حوزه برای شرکت کنندگان برگزار شد.