شناسهٔ خبر: 63977 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی:

اجرای زیرساخت های اصلی شهر جدید پردیس به ویژه در فاز ۵ و ۹ جدید/ضرورت تنوع بخشی در ساختار جمعیتی و کالبدی شهرهای جدید

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: اجرای زیرساخت های اصلی شهر جدید پردیس به ویژه در فاز ۵ و ۹ جدید می‌تواند عقب‌ماندگی‌های ما در حوزه محوطه‌سازی و آماده‌سازی را نسبت به ساخت ابنیه مسکن مهر کاهش داده و مشکلات عمده موجود در حوزه تحویل واحدهای مسکن مهر را به پایان برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطاربرقی تهران-پردیس بین شرکت عمران شهر‌هاي جدید و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه سیاست ایجاد شهرهای جدید به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی کشور به شمار می‌رود، گفت: امروز پس از گذشت سه دهه شاهد آثار و نتایج ارزشمند تحقق این سیاست در نظام شهری کشورمان هستیم که پردیس با اسکان جمعیت قابل توجهی در زمان حاضر نمونه موفقی از آن به شمار می‌رود.

طاهرخانی با بیان اینکه با اجرای برنامه مسکونی ۸۰ هزار واحدی در شهر جدید پردیس انتظار افزایش جمعیت ساکن در این منطقه را تا چهارصد هزار نفر داریم، گفت: در صورت تحقق این امر قطعا زیرساخت ها و خدمات فعلی این شهر پاسخگوی نیاز ساکنان نخواهد بود. در این راستا اقدام به آغاز عملیات اجرایی بخش عمده ای از زیرساخت‌های این شهر کردیم که آغاز مطالعات قطار برقی تهران-پردیس و همچنین زیرساخت‌های اصلی آن از جمله مسیرهای ارتباطی و راه‌های دسترسی از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعا نمونه این برنامه را در سایر شهرهای جدید نیز با توجه به ظرفیت‌های آنها و بدون اتکا به منابع عمومی دولتی اجرا خواهیم کرد.

وی در این راستا افزود: استقرار ۴۰۰ هزار نفری در پردیس طی سال‌های پیش‌رو امکان دسترسی به این کلانشهر تهران و این شهر جدید را تنها با استفاده از آزادراه موجود با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد کرد که قطعا به ثمر رسیدن پروژه قطار برقی با پیگیری مسئولان می‌تواند نویدبخش اتفاقات خوبی در این حوزه باشد.

به گفته این مقام مسئول، اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت راهسازی عمران ایران در آماده سازی و اجرای زیرساخت های اصلی شهر جدید پردیس به ویژه در فاز ۵ و ۹ جدید می‌تواند عقب‌ماندگی‌های ما در حوزه محوطه‌سازی و آماده‌سازی را نسبت به ساخت ابنیه مسکن مهر کاهش داده و مشکلات عمده موجود در حوزه تحویل واحدهای مسکن مهر را به پایان برساند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اماده سازی تولید مسکن را برای عرضه و تولید مسکن را سومین موضوع تفاهم نامه های امضا شده در روز جاری اعلام کرد و گفت: آماده سازی حدود ۲۰۰ هکتار اراضی جدید برای تولید و عرضه مسکن در محدوده قانونی شهر جدید پردیس در این تفاهم‌نامه‌های پیش‌بینی شده که عملیات اجرایی آن امروز آغاز و در نهایت باعث تنوع بخشی در ساختار جمعیتی و کالبدی پردیس خواهد شد.

طاهرخانی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال پیشنهادات خوبی از سوی دولت با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی در قالب تبصره ۸ به مجلس ارایه شده که امید داریم با حمایت نمایندگان محترم تهران این پیشنهادات با همان ساختارهای گفته شده به تصویب برسد چراکه ظرفیتی را در اختیار شرکت عمران قرار می دهد تا با تمامی منابع داخلی خود وارد میدان شده و موضوع مسکن مهر را که در برخی شرایط به تهدید تبدیل شده است را به فرصت تبدیل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما ایجاد محیط های مسکونی مناسب در شهرهای جدید را از تکالیف اساسی خود می دانیم، گفت: قطعا در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد چراکه اگر سرمایه گذاری مناسبی در این بافت ها نداشته باشیم شهرهای مذکور را در آینده ای نه چندان دور با تهدید روبه رو خواهیم کرد.