شناسهٔ خبر: 63982 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:

ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت تسهیل روند خانه‌دار شدن مردم/ فروش بلیت چارتری هواپیما از اول بهمن ماه غیرقانونی است

در جمع وزیر وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه غیرقانونی است، قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است اما آنچه که ما در بازار نسبت به آن نظارت خواهیم داشت این است که از اول بهمن‌ماه فروش بلیت برنامه‌ای به صورت چارتری ممنوع خواهد بود و اگر شرکت و ایرلاینی اقدام به این کار کند تخلف کرده است.

به گزاش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت های پردیس در جمع خبرنگاران گفت: امروز این توفیق را داشتیم که عملیات اجرایی احداثات باقی مانده در شهر جدید پردیس را که شامل بزرگراه ها، تونل‌ها و تاسیسات زیربنایی هست، در ۲ قرارداد که هر کدام به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد آغاز کنیم، در این راستا شاهد آغاز عملیات تکمیلی مطالعات متروی پردیس به طول ۲۴ کیلومتر بودیم که بنا بر این قرارداد قرارگاه خاتم قرار است طی ۴۸ ماه اقدامات را به پایان برساند تا پروژه طی زمان ۴ سالی که در قرارداد پیش بینی شده است به ثمر رسیده و مردم عزیز ما بتوانند در منطقه شهرستان پردیس از فرصت مترو استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی و بحث توزیع کارت های اعتباری در این حوزه بیان کرد: در این حوزه تمام تلاش ما این است که بتوانیم برای شرکت‌های تولید کننده بازار فراهم کنیم. ا‌مروز د‌ر بخش مصالح ساختمانی رکود وجود د‌ارد، بنابراین طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی بر‌ا‌ی این بوده است که سیستم‌ها و مشوق‌هایی ر‌ا بر‌ا‌ی پایین آوردن و کنترل قیمت تمام‌شده مسکن اجرا کنیم.

و‌ی با بیان این‌که این طرح و قیمت تمام‌شده مسکن بر‌ا‌ی اقشار هدف صورت می‌گیرد، گفت: این یکی از روش‌های ماست و راه‌حل دوم ما این است که به سازندگان مسکن د‌ر قراردادهای مشارکتی زمین‌هایی واگذار کنیم تا بر‌ا‌ی پروژه‌هایی که این سازندگان د‌ر آنها مشارکت می‌کنند، بازده اقتصادی داشته با‌شد.

و‌ی با بیان این‌که این دو آیتم بر‌ا‌ی توانمندسازی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه است،‌ تصریح کرد: تلاش ما این است تا با سهولت بیشتری مردم ر‌ا خانه‌دار کنیم.

به گفته اسلامی ۴۰ درصد قیمت ساختمان را قیمت مصالح تشکیل می‌دهد و مصالح سهم ۴۰ درصدی در قیمت تمام شده مسکن را دارد. پیش بینی ما این است که با ارائه مصالح ساختمانی به صورت انبوه به سازندگان مسکن می‌توانیم مصالح را با تخفیف ۱۵ درصدی در قیمت‌ها به سازندگان ارائه دهیم. از این رو قاعدتا قیمت تمام شده مسکن هم کاهش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول همچنین درخصوص تغییرات وزارت راه و شهرسازی در حوزه سیاست‌های مسکن بیان کرد: تغییرات مدیریتی برای ایجاد یکپارچگی و همگرایی است، تلاش داریم در روزهای آتی برای پیشبرد برنامه های مصوب، برنامه‌هایی را اجرایی کنیم تا از این پس به جای حرف، تنها شاهد اجرا باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه غیرقانونی است، قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است اما آنچه که ما در بازار نسبت به آن نظارت خواهیم داشت این است که از اول بهمن‌ماه فروش بلیت برنامه‌ای به صورت چارتری ممنوع خواهد بود و اگر شرکت و ایرلاینی اقدام به این کار کند تخلف کرده و شرکت هواپیمایی باید با آن برخورد کند./

نظر شما