شناسهٔ خبر: 63998 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان:

تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی با مشارکت مردم/ حمایت وزارت راه و شهرسازی از خیرین مسکن ساز/۱۷۰۰ نقطه حادثه‌خیر نیازمند اقدام فوری است

وزیر-کاشان وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اعلام خبر تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی با مشارکت مردم گفت: بحث توجه به مسکن یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و همچنین جزو مطالبات مردم بوده است و وزارتخانه همواره به ویژه در دوره جدید برای آن احترام ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به کاشان و در دیدار با حاج آقا نمازی امام جمعه شهرستان و نماینده ولی‌فقیه گفت: به طور طبیعی وزارت راه و شهرسازی به لحاظ ماهیتی همه مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایش به مردم مرتبط است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم سهم بیشتری در پیشبرد امور داشته باشند، زیرا بسیاری از زیرساخت‌هایی که باید انجام شود نیازمند بودجه سنگینی است؛ بنابراین با مشارکت مردم کارها به درستی پیش می‌رود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا پروژه‌ها بدون تاخیر انجام شود، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه با مشارکت بخش خصوصی انجام شود و شتاب بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین یکی از اولویت‌های وزارتخانه را ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش یا حذف نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: ۳۳۰۰ نقطه در کشور شناسایی شده است و حدود ۱۷۰۰ نقطه آن نیازمند اقدامات فوری است.

اسلامی بخشی از اهداف سفر خود به کاشان را تلاش برای کاهش خطرات نقاط حادثه خیز برشمرد و گفت باید منابعی را به وجود آوردیم تا با مشارکت مردم مشکلات مرتبط با حوزه‌های راه را در استان‌ها برطرف کنیم.

این مقام مسئول همچنین بهسازی و نوسازی راه‌ها را از دیگر موارد در دستور کار وزارتخانه خواند و گفت: بحث توجه به مسکن یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده است و همچنین جزو مطالبات مردم است که همواره وزارتخانه به ویژه در دوره جدید برای آن احترام ویژه‌ای دارد.

تکمیل مسکن مهر اولویت وزارتخانه است

وی ادامه داد: در مورد مسکن، اولین گام تعیین تکلیف مسکن مهر و اتمام آن بود؛ هرچند بسیاری از مشکلات مسکن مهر جزو وظایف وزارتخانه نبود، اما تلاش کردیم تا پروژه‌ها به اتمام برسند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم با حمایتی که از چندین مسکن‌ساز داریم بتوانیم ساخت و ساز مسکن را رونق بدهیم و به ویژه این رونق در جهت تامین مسکن اقشار کم‌درآمد باشد.

اسلامی تصریح کرد: رونق دادن به ساخت و ساز مسکن به ویژه برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه هم به ایجاد اشتغال و هم رونق کار مهندسان و افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدامات وزارتخانه را در شهرستان کاشان، پیگیری موضوع فرودگاه عنوان کرد و گفت: فرودگاه کاشان فرودگاهی نظامی است و براساس پیگیری‌های انجام شده فعلا فرودگاه کاشان آمادگی لازم برای تحویل به وزارتخانه را ندارد و مجوزی و برنامه‌ای نیز برای آن تعیین نشده است.

وی ادامه داد: باید برای فرودگاه کاشان محلی یافت تا بتوان مشکلات فرودگاه کاشان را برطرف کرد.

اسلامی با اعلام این مطلب که ارتش دارای شرکت‌هایی است که خدمات فرودگاهی ارائه می‌دهند پیشنهاد کرد تا سپاه نیز شرکت‌هایی ایجاد کند که بتوانند خدمات فرودگاهی ارائه دهند و بدین ترتیب بتوان مشکلات فرودگاه کاشان را برطرف کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا انتقال مسافر از فرودگاه کاشان به شهرهای مختلف گسترش پیدا کند.

امام جمعه کاشان و تاکید بر حل مشکلات 

در ادامه حاج آقای نمازی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان ضمن اظهار خرسندی از حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان کاشان گفت: یکی از توصیه های ما این است که قبل از وقوع حادثه ای در حوزه های مسکن، شهرسازی و همچنین راه‌ها برای آن‌ها چاره‌اندیشی و تدبیر داشته باشیم.

امام جمعه کاشان ادامه داد: در نظام مهندسی ساختمان تدابیر مناسبی وجود دارد. در حال حاضر مهندسان مقتدری داریم که در اقصانقاط کشور و همچنین مرزهای خارج از کشور خدمات ارائه می دهند.

نمازی در بیان رفع برخی از معضلات شهرستان کاشان به مشکل مصلای آن شهرستان اشاره کرد و گفت: سند زمین مصلای شهرستان چند سالی که زده نشده و با توجه به اینکه مصوبه دولت را دارد امیدواریم مشکلات آن حل شود.

نظر شما