شناسهٔ خبر: 64024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تردد در جاده‌های استان مرکزی

تردد رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان مرکزی گفت: در دی ماه امسال تردد تعداد ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، بردبار  اظهارداشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۲ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان مرکزی ، آمار کل تردد ثبت شده دردیماه سال جاری ۱۴  میلیون و ۷۴۰  هزار وسیله نقلیه بوده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴% رشد داشته است .

رئیس مرکز مدیریت راههای اين اداره كل  تصریح کرد: بیشترین میزان ترافیک در دی ماه سال جاری مربوط به اراک- شازند  در رفت و برگشت با ثبت تردد ۶۴۷  هزار  وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است. وی یادآورشد: از مجموع تردد شمارش شده استان تعداد ۱۵ میلیون ۱۰  هزار و۲۱۶  تردد معادل ۲۹ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وي در ادامه بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل تردد انجام شده را در محورهای اصفهان- دلیجان ، ساوه- بوئین زهرا  و آزاد راه سلفچگان – ساوه عنوان کرد و افزود: محورهای شازند-اراک ، اراک-شازند، بروجرد - اراک پرترددترین محورهای استان درمهر ماه گزارش شده اند.

رئیس مرکز مدیریت راههای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  مرکزی اضافه کرد:  میانگین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در کشور  ۷  درصد است که این مقدار در استان ۴درصد است و همچنین میانگین سرعت این خورودهای عبوری۸۱ کیلومتر بر ساعت از طریق سامانه ترددشماری بر خط گزارش شده است.

نظر شما