شناسهٔ خبر: 64025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گيرد

بهره‌برداری از ۳۵ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۱۱۷۶ ميليارد ریال

راهسازی مديركل راه و شهرسازی مازندران از بهره‌برداری ۳۵ پروژه عمرانی اين اداره كل با اعتباری بالغ بر ۱۱۷۶ ميليارد ریال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، نظری به بهره برداري از پروژه هاي عمراني اين اداره كل در ايام دهه فجر اشاره و اظهار داشت: اين اداره كل در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی كه فرصت مغتمي است جهت تجديد بيعت و ميثاق با خون شهدا و ايثارگران انقلاب و مقام معظم رهبري توانست بيش از ۱۳۵۵ واحد مسكن مهر و ۳۵ پروژه در حوزه ساخت و توسعه راهها ، فنی و اجرایی و ساختمانهای دولتی با اعتباري بالغ بر ۱۱۷۶ ميليارد ریال را به بهره برداري برساند.

مديركل راه و شهرسازي مازندران در خصوص پروژه هاي راهسازي اين اداره كل عنوان كرد : تكميل شبكه راهها در شتاب بخشيدن به توسعه موثر بوده و سرمايه گذاري در اين زمينه از جمله سرمايه گذاري زيربنايي محسوب مي شود. از اين رو اين اداره كل در اين ايام  ۴ پروژه در حوزه ساخت و توسعه راهها از جمله احداث پل پنبه چوله ساری – تعریض و بهسازی حسین آباد – طوسکلا – بهسازی و تعریض راه روستایی به شهرک گهرباران – میاندرود و بهسازی و تعریض راه دسترسی به شهرک صنعتی بابلسر  را با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال به بهره برداري برساند .

مديركل راه و شهرسازي استان در خصوص پروژه هاي افتتاحي در بخش راه روستايي ياد آور شد : مازندران با توجه به نوع اقليم و شرايط توپوگرافي وبه طبع تنوع فراورده هاي كشاورزي ، مسئله راههاي مناسب روستايي به منظور حمل ونقل هرچه سريعتر ، آسانتر و در عين حال ارزانترين فرآورده ها به بازار مصرف يكي از اصلي ترين دغدغه هاي ذهني مسئولين محترم استان بوده ، لذا اين اداره كل از سال گذشته با مشاركت خوب روستاييان توانست عمليات بهسازي و آسفالت راههاي روستايي اين استان را به طور گسترده در دستور كار خود قرار دهد ، تاجايي كه بر اساس ارزيابي صورت گرفته جزو  استانهای برتر در سطح كشور گرديد.

وي اضافه كرد : از اين رو در ايام الله دهه مبارك فجر امسال بيش از نيمي از پروژه هاي افتتاحي اين اداره كل در حوزه راه روستايي با همدلي ، حمايت و مشاركت عظيم روستاييان همراه بوده كه اين مهم نشان از اعتماد و اطمينان اين عزيزان به خدمتگزارانشان در مجموعه راه و شهرسازي دارد.

نظری خاطر نشان ساخت : ۲۸ پروژه در قالب احداث یک دستگاه پل ( بسنده عباس آباد ) و بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي به طول ۳۸ كيلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد ریال از جمله پروژه هاي افتتاحي اين اداره كل در حوزه راه روستايي است.

وی بهسازی و آسفالت راه روستایی كريكلا - ازارسي (بابل )، آسفالت راه روستايي انگوران(چالوس) ، آسفالت راه روستايي لوط (آمل)، آسفالت راه روستايي سعيد آباد-عقيه خيل(ساری) ، آسفالت راه روستايي كنت (بهشهر)، آسفالت راه روستایی دوراب شوراب(نکا) ، آسفالت راه روستایی فولاد کلا (بابل) ، آسفالت راه روستایی الیت(چالوس) ، آسفالت راه روستایی حمزه ده سفلی شهرستان نوشهر از جمله پروژه های شاخص در حوزه راه روستایی می باشد که انشااله در ایام الله دهه فجر بهره برداری و مورد استفاده روستاییان قرار خواهد گرفت .

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان ساخت : در حوزه مديريت فني و اجرايي نيز دو پروژه  را با اعتباري بالغ بر  ۵۰۸ ميليارد ریال به بهره برداري مي رسد که احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خاتم الانبیاء بهشهر و ساختمان بخشداری لاله آباد واقع در شهرستان ساری از جمله این پروژه ها می باشد .

مديركل راه و شهرسازي مازندران به پروژه هاي افتتاحي در بخش مسكن اشاره و اظهار داشت : يکي از نيازهاي مهم براي کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه ايجاد يک سيستم کارآمد شهري در تمامي ابعاد بوده که در اين ميان نقش مسکن به عنوان سرپناه براي هر انساني در اين جوامع مي تواند نقش تعيين کننده اي داشته باشد. وي يادآور شد : انشا الله در اين ايام بيش از ۱۳۵۵ واحد مسكن مهر در مازندران با اعتباری بالغ بر ۴۷۱ میلیارد ریال در شهرستانهای  آمل ، بابل ، بهشهر ، تنکابن ، قائم شهر ، نور و بابلسر به بهره برداري مي رسد.

نظر شما