شناسهٔ خبر: 64052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسرکشور

آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های ساختمان در یزد برگزار شد

آزمون يزد در روزهاي یازدهم و دوازدهم بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و همچنین تعیین صلاحیت معماران تجربی در یزد برگزارشد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان يزد، در روزهاي پنجشنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردانهای فنی ساختمان در هفت رشته مهندسی و شش رشته کاردانی با حضور ۱۴۳۸ نفر داوطلب  و در ۲ روز متوالی در دانشگاه یزد برگزارشد .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در بازدیدی که از محل برگزاری آزمون داشت گفت: جامعه مهندسین کشور برای فعالیت رسمی در حوزه ساختمان نیاز به پروانه فعالیت دارند که این آزمون با سنجشی که انجام می دهد و رقابتی را که ایجاد می کند باعث خواهد شد تا حضور مهندسان و فارغ التحصیلان در حوزه ساخت و ساز ،در صنعت ساختمان پر رنگتر گرددو این صنعت که نقش به سزایی در افزایش اشتغال کشور دارد بتواند موفق تر عمل نماید .

سیدعباس مشکاتی با اشاره به حضور ۱۴۳۸ نفر فارغ التحصیل در رشته های ساختمان که در این آزمون شرکت کردند، تعداد ۱۰۳۴ نفر مهندس و تعداد ۱۴ نفر کاردان و تعداد ۹ نفر معمار تجربی بوده اند.که در کل از مجموع داوطلبین، تعداد ۱۱۶۰ نفر مرد و تعداد ۲۷۸ نفر زن حضور داشتند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان شرکت در این آزمون . زمان اعلام نتایج را ۱۵ اردیبهشت سال آینده پیش بینی كرد .

نظر شما