شناسهٔ خبر: 64056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار درده ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل ،علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی با بیان اینکه  از این تعداد ۱۲۱هزار نفرمسافر ایرانی و یک میلیون و ۵۳هزار نفر نیز مسافران خارجی است گفت:از یک میلیون و۱۷۴ هزار و۸۲ نفر مسافر، ۱۸۰ هزار و۹۶۹ نفر با وسیله نقلیه (اتوبوس ،مینی بوس،وسواری ) وبیش از۹۹۳هزار و۱۱۳ نفر مسافر نیز با پای پیاده تردد کرده اند.

مدیر جهادی استان اردبیل در ده ماهه سالجاری از افزایش ۴۵  درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و خاطرنشان کرد:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۱۲ هزار و۲۸۹ نفر مسافر بود امسال با تلاش شبانه روزی نیروهای زحمتکش در این پایانه از افزایش خوبی برخوردارهستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل مسافران ورودی ایرانی را ۷۱هزار و۵۴ نفر و مسافران خروجی ایرانی را نیز ۴۹ هزارو ۹۶۹ نفر عنوان کرد وافزود:آمارمسافران ورودی خارجی ۵۲۷ هزار ۳۴۷ نفر و خروجی خارجی نیز ۵۲۵ هزارو۷۱۲ نفرثبت شده است که در هر دو مورد ۶۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان اردبیل از افزایش ۲۵ درصدی تردد وسایط نقلیه در پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و تصریح کرد:در ده ماهه امسال بیش از ۷۳ هزار۱۲۷  وسیله نقلیه از این پایانه تردد کرده اند که این رقم در سال قبل ۵۸ هزار و۳۷۹ دستگاه بود.

عضو شورای ترافیک استان با اشاره به اینکه در ده ماهه سالجاری ۵۳ هزار و۹۹۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار تردد کرده اند اظهار داشت:از این تعداد ۳۰هزار و ۷۵ دستگاه وارد و ۲۳هزار و ۹۲۳ دستگاه خارج شده اند که ۶۲ درصد از کامیون های خروجی مربوط به کامیون های ایرانی و ۳۸ درصد نیز کامیون خارجی می باشند.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل میزان تردد سواری از پایانه مرزی بیله سوار رانیز در همین مدت ۱۷ هزار دستگاه برشمرد و اضافه کرد:از این تعداد ۸ هزار و  ۶۷۲ دستگاه وارد و ۸هزار و۳۹۳ دستگاه خارج شده است.

رییس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه در ده ماهه سالجاری ۲ هزار و۶۴ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد نموده اند بیان کرد:از این تعداد هزار و۶۱ دستگاه اتوبوس وارد و هزار  دستگاه نیز از مرز خارج شده اند که از این میزان نیز ۶۹ درصد از اتوبوس های ورودی، ایرانی و ۳۱ درصد آذری بوده اند.

نظر شما