شناسهٔ خبر: 64073 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد:

مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در ساخت شناورهای دریایی به ارزش ۲۵۶ میلیارد تومان با بخش خصوصی

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر با استفاده از امکانات و تسهیلات خود از محل وجوه اداره شده تاکنون ساخت ۱۰۹ فروند شناور ساخته شده و ۳۵ فروند شناور در حال ساخت را به ارزش ۲۵۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه واگذاری ساخت ۴ فروند شناور عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع  اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع صورت گرفت قرار است ساخت شناورهای عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه قرار بگیرد.

وی افزود: این شناورها شامل شناورهای یدک کش، جمع آوری آلاینده های نفتی، جست و جو، نجات دریایی و انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادری و دریانوردی در ادامه با اشاره به ساخت ۴ شناور در فاز اول این تفاهم‌نامه تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه قرار است ۴ شناور جست و جو و نجات دریایی و همچنین دو شناور انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها ساخته شود. ارزش  کل این تفاهم‌نامه ۹.۵ میلیون یور بوده و طبق اعلام صورت گرفته از سوی سازمان صنایع دریایی قرار است این ۴ فروند شناور طی ۱۵ ماه ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه داشتن ناوگان عملیاتی شامل ناوگان‌های امداد و نجات و جستجوی دریایی و انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها جزء ناوگان لازم سازمان بنادر است، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر به توسعه این ناوگان می‌اندیشد و در آینده نزدیک دو فروند شناور امداد و نجات به طول ۱۹.۳ متر، عرض ۵ متر و آبخور ۱.۵ متر با سرعت ۴۰ نات (گره دریایی) با اعتبار ۵.۱ میلیون یورو و ظرف ۱۵ ماه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین دو فروند شناور انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی‌ها به طول ۱۸.۲ متر، عرض ۴.۶ متر، آبخور ۱.۱ متر و با سرعت ۲۵ گره دریایی به ارزش ۴.۴ میلیون یورو ظرف ۱۵ ماه ساخته خواهد شد.

وی افزود: بنابراین، این ۴ فروند که فاز اول قرارداد است، ظرف ۱۵ ماه ساخته می شود. 

راستاد یادآور شد: سازمان بنادر با استفاده از امکانات و تسهیلات خود از محل وجوه اداره شده تاکنون ساخت ۱۰۹ فروند شناور ساخته شده و ۳۵ فروند شناور در حال ساخت را به ارزش ۲۵۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد امروز ۹.۵ میلیون یورو برای ساخت در مجموع ۴ فروند شناور است، گفت: سازمان بنادر سالانه برای تعمیر اساسی ۵۰ فروند شناور اختصاصی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می کند. 

نظر شما