شناسهٔ خبر: 64100 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی پيشتاز در تدوين برنامه راهبردی نيروی انسانی

محمدرضا امامي معاون توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از تدوين برنامه راهبردی نيروی انسانی در اين شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا امامی در ابتدای مراسم امضای پنج یادداشت تفاهم موسوم به «امانت» در حوزه منابع انسانی از تدوین برنامه یی راهبردی برای مقابله با چالش نیروی انسانی در شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد و گفت: از آنجا که چالش نیروی انسانی به وی‍ژه در بحث حفظ و نگهداری سرمایه های انسانی تخصصی و مهارتی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های عملیاتی شركت باعث می شود تا این شركت طی چند سال آینده از نظر نیروی مهارتی و تخصصی با چالش جدی مواجه شود، این موضوع را در یك برنامه راهبردی نیروی انسانی تدوین كردیم كه مراحل اولیه آن طی شده و هم اكنون در حال اصلاح است و نسخه نهایی آن به زودی برای تصویب به سازمان اداری و استخدامی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها جزو معدود سازمان‌هایی است كه برنامه راهبردی نیروی انسانی تدوین کرده، اظهار داشت: بالا بودن مسئولیت مدنی، تصمیم‌گیری مستمر و نقطه‌ای، سختی كار،‌ حساسیت بالا به واسطه سر و كار داشتن با جان انسان‌ها و همچنین شكاف موجود بین استانداردهای موجود و استانداردهای بین‌المللی و فقدان ساختار مناسب در طی سه چهار سال گذشته و مواردی از جمله نیاز شدید به ارتقای سطح علمی و مهارتی همكاران تا سطح استانداردهای بین المللی به واسطه شرایط تحریم، نیاز به بازطراحی و مهندسی مجدد در سیستم وجود داشت.

وی گفت: با وجود این چالش ها در شورای توسعه و مدیریت مطالعاتی صورت گرفت و یك «درخت واره تحقیقاتی و پژوهشی» در ارتباط با موارد مختلف در آنجا مطرح شد.

امامی با بیان اینكه این درخت واره در ارتباط با ایجاد انگیزش در شركت، در خصوص ارزیابی عملكرد و اتصال آن به سیستم‌های مختلف شركت و بحث هزینه ها در شركت، ‌اقتصاد مقاومتی،‌ نظم و دیسیپلین سازمانی و سایر موارد مطرح شد،‌ خاطرنشان كرد: در سه سال گذشته تمركز وسیعی بر روی اصلاح ساختار عملیاتی در حوزه های مختلف شركت صورت گرفت كه باعث ارتقای رضایت صاحبان سهام در زمان برگزاری مجامع و همچنین ارتقای رضایت شركای تجاری در سرویس دهی به آنها و از بعد مسئولیت اجتماعی و اقدامات در حوزه ASQ فرودگاهها باعث ارتقای رضایت مشتریان در سطح فرودگاهها شد.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری دانشگاه های كشور از جمله دانشگاه تهران، ‌دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن مدیریت منابع انسانی كشور، موفق شدیم گپ ها را شناسایی و این دانشگاه ها را وارد پروسه بهبود شركت فرودگاه ها كنیم.

امامی اظهار امیدواری کرد: پروژه هایی كه امروز تفاهمنامه آن به امضا می رسد باعث ارتقای عملیات شركت شود.

وی ‌ابراز كرد: ما طی سه سال گذشته با توجه به فقدان یك نظام آماری در شركت، سیستم BPMS را طراحی کردیم و در حال حاضر قابلیت این را داریم كه اطلاعات نیروی انسانی را به صورت لحظه ای و آنلاین از نظر تركیب سنی،‌ جنسی،‌ آموزشی و تجربی دریافت کنیم و حتی می توانیم امكان اتصال ارزیابی عملكرد و پرداخت ها به این سیستم را داشته باشیم تا یك بستر مناسب برای تصمیم سازی بهینه برای مدیران در زمان تصمیم گیری فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: یك طرح و مدل تعالی سازمانی پلكانی با مدیریت دكتر مه آبادی و هیات مدیره تدوین شد كه این طرح از مرحله آشفتگی سازمانی تحلیل مدل آغاز می شود تا به مرحله تعالی سازمانی برسد. ما بر اساس پروسه ای كه در این مدل تعالی سازمانی داشتیم قدم به قدم به صورت پلكانی مشكلات را شناسایی كردیم و به صورت تحلیل شكاف، ‌شكافهای بین وضع موجود و وضع مطلوب را شناسایی كردیم و بر همان مبنا برنامه ریزی صورت گرفته است كه انشااله شكاف ها حل و فصل شوند.

وی در پاپان از حضور جمشید انصاری رئیس سازمان ادارای و استخدامی كشور و معاون رئیس جمهوری برای حضور در شركت فرودگاهها تشكر كرد و گفت: ما به دنبال پیاده‌سازی منویات جنابعالی و سازمان مطلوب شما در شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هستیم.

امامی تصریح كرد: ما برای ایجاد انگیزه و ماندگاری نیروی انسانی و حفظ سرمایه انسانی كه بزرگترین سرمایه شركت هستند مجددا دست نیازمان را به سوی سازمان جنابعالی دراز می كنیم و امیدواریم همچون گذشته به شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نگاه ویژه ای داشته باشید.

 

نظر شما