شناسهٔ خبر: 64109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بهره‌برداری از طرح‌های راه و شهرسازی به ارزش۶٠٩ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی

جلسه اروميه همزمان با دهه مبارک فجر ٢۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی، ۴٠کیلومتر راه روستایی و طرح‌های بازآفرینی شهری و مسکن به مساحت سه‌هزار و ٩٩٨ کیلومتر در مجموع به ارزش ۶٠٩ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان غربي، ابراهیم مبارک‌قدم در شورای اداری که با محوریت هماهنگی، تقسیم کار و زمان‌بندی برنامه‌های بزرگداشت ایام دهه مبارک فجر برگزار ‌ شد، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگراهی به طول ٢۵کیلومتر و ٧٠٠ متر با اعتبار ۵٠۴میلیارد ریال، پروژه‌های راه روستایی به طول۴٠ کیلومتر بااعتبار ٧۴میلیارد و ۵٠٠میلیون ریال و نیز طرح‌های بازآفرینی شهری و مسکن به مساحت سه‌هزارو ٩٩٨ مترمربع با اعتبار ٢٨میلیارد و ۵٢۵ میلیون ریال در ایام دهه مبارک فجر در شهرهای مختلف استان باحضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه وشهرسازی به ارزش ۴٧٢میلیارد ریال خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر امسال کارهای اجرایی ٢٧کیلومتر راه اصلی، ٩کیلومتر راه روستایی، پروژه‌های بازآفرینی شهری و مسکن به مساحت دوهزارو ۵٢٠ مترمربع و احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی به مساحت یک‌هزار و ۳١٠ مترمربع آغاز می‌شود.

وی، بهسازی محور ریحان‌آباد-شهرک صنعتی به طول یک کیلومتر، بهره‌برداری از  دو قطعه باند دوم بزرگراه ارومیه-نازلو-سرو به طول ١۵کیلومتر،  بهسازی و آسفالت راه روستایی کایی به طول نزدیک به سه کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی مدرسه ١٢کلاسه کشتارگاه و مدرسه ١٢کلاسه جلوچاپان و نیز شروع عمليات بهسازی راه روستایی دربند به دلو را از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: احداث باند دوم محور ایواوغلی-خوی به طول چهار کیلومتر، خانه محله جمشیدآباد به مساحت ۵٢۵مترمربع در شهرستان خوی در این ایام افتتاح می‌شود.

مبارک‌قدم به آغاز عملیات اجرایی انتهای محور خوی ‌-فیرورق به طول ٨٠٠ و اعتبار ١۶میلیارد ریال و پروژه سالن تشریح در شهرستان خوی با اعتبار سه میلیارد و ٢٠٠میلیون ریال اشاره کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح‌های تکمیل عملیات چهارخطه شدن محور میاندوآب به شاهین‌دژ به طول دو کیلومتر و ٧٠٠متر و احداث باند دوم بزرگراه میاندوآب-مهاباد به طول سه کیلومتر و ٧٠٠متر در شهرستان میاندوآب افتتاح خواهد شد، افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مرکز جامع سلامت قره‌ورن میاندوآب به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: ١٠کیلومتر راه روستایی در شهرستان سلماس، ١٣کیلومترو ٢٠٠ راه روستایی در شهرستان مهاباد و یک‌کیلومتر در شهرستان اشنویه، پنج کیلومتر در شهرستان ماکو و هفت کیلومتر راه روستایی در شهرستان بوکان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های بهسازی راه اصلی تکاب‌-دندی‌-زنجان به طول ٢۴کیلومتر و اصلاح ورودی شاهین‌دژ از سمت میاندوآب جزء پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر هستند.

مبارک قدم ادامه داد: همچنین سالن ورزشی امیرآباد از پروژه‌های بازآفرینی شهری به مساحت ٧۴۵مترمربع و ساماندهی و آسفالت معابر سکونتگاه‌های محله امیرآباد در شهرستان بوکان افتتاح می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی ساختمان اداری وزینه در جریان سفر مقامات استانی به شهرستان سردشت آغاز میشود.

شورای اداری با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاونان و روسای ادارات راه وشهرسازی شهرستان‌های تابعه برگزار شد.

نظر شما