شناسهٔ خبر: 64115 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

خروج سامانه بارشی طی فردا از شرق کشور/ جو پایدار و آسمانی صاف همراه با افزایش دما در اغلب مناطق تا پایان هفته

آب و هوا امروز دوشنبه در شمال شرق، شرق البرز در شمال سمنان، شرق سواحل دریای خزر همراه با بارش باران، برف و وزش باد شدید همراه با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی فعال امروز دوشنبه در شمال شرق، شرق البرز در شمال سمنان، شرق سواحل دریای خزر همراه با بارش باران، برف و وزش باد شدید همراه با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط در جنوب شرق کشور و شرق هرمزگان بارش باران، گاهی وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع جنوب شرق همراه با بارش برف خواهد بود.

لازم به ذکر است با توجه به شدت بارش در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها وجود دارد.

روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه بارشی به شکل بارش پراکنده باران و برف در شمال شرق و شرق کشور بوده و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

همچنین از فردا سه‌شنبه تا اواخر هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و برهمین اساس در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

امروز دوشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و در همین مدت همراه با روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی کمی ابری و ساعاتی وزش باد را تجربه خواهد کرد و بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است. برای فردا کمینه دمای تهران یک درجه زیر صفر در ابتدای صبح پیش‌بینی شده و شرایط جوی نیز برای پایتخت آسمانی صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

براین اساس بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر امروز گرم‌ترین مرکز استان و در مقابل اراک، کرج و همدان با دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان لقب گرفتند.

شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما