شناسهٔ خبر: 6414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش نیروهای امداد استان کهگیلویه وبویر احمد

گردنه بیژن بازگشایی شد

بازگشایی گردنه بیژن مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش نیروهای راهداری استان روز گذشته گردنه بیژن بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، حسن فدایی با اعلام این خبر، افزود: گردنه بیژن در محور سی سخت - سمیرم و در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مرتفع ترین گردنه های استان است .

وی ادامه داد: هرساله با بارش برف در آبان ماه مسدود می شود و در اواخر اردیبهشت بازگشایی می شود که امسال با توجه به کاهش بارش برف در آخرین روزهای فروردین بازگشایی شد.

فدایی با بیان اینکه این محور یکی از مسیرهای کمکی یاسوج - سمیرم است، افزود: بازگشایی این مسیر باعث سهولت در رفت و آمد و کاهش ترافیک محور اصلی یاسوج - اصفهان می شود.

فدایی با تشریح وضعیت این مسیر گفت: در حال حاضر از این مسیر ۲۳ کیلومتری ۹ کیلومتر آسفالت شده است و ۱۳ کیلومتر دیگر نیز به مناقصه رفته است و بزودی پیمانکار آن مشخص می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه امکانات راهداری در این مسیر اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از انجام عملیات راهسازی امکانات راهداری در این مسیر ایجاد خواهد شد تا حتی در فصل زمستان نیز شاهد تردد از این مسیر باشیم.

فدایی افزود: با توجه به  جاذبه های طبیعی این منطقه، بازگشایی گردنه بیژن نقش بسزایی در شکوفایی ظرفیت های گردشگری در طول این محور خواهد شد و هر ساله مسافران زیادی از استان های همجوار برای بازدید از این مناطق این مسیر را انتخاب می کند.

نظر شما