شناسهٔ خبر: 64153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر انجام شد

افتتاح و راه‌اندازی سامانه خودکار اداره هواشناسی جیرنده

هواشناسی جیرنده در سومین روز دهه فجر ایستگاه هواشناسی سینوپتیک جیرنده به سامانه خودکار هواشناسی مجهز شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گيلان، در سومین روز دهه فجر ایستگاه هواشناسی سینوپتیک جیرنده به سامانه خودکار هواشناسی مجهز شد.

 مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به تقارن افتتاح این پروژه با روز ملی فن آوری فضایی و  روز انقلاب اسلامی ، چهل سال اعتماد بنفس ملی؛ خود باوری و پیشرفت علمی انجام این پروژه  را در یکی از مناطق صعب العبور و مرتفع  از لحاظ ایستگاه هواشناسی در استان گیلان نمونه بارز خود باوری و پیشرفت در انجام  وظایف ذاتی هواشناسی از نظر فنی، تخصصی و عملیاتی بیان کرد.

 همچنین دادرس از هزینه کرد  ۲۵۰۰میلیون ریال از اعتبارات استانی و شهرستانی برای راه اندازی این پروژه سخن گفت. این مقام مسؤل در خصوص توانمندی این ایستگاه برای  پایش هفت پارامتر دما ، رطوبت ، فشارهوا ، تشعشع خورشیدی ، سمت و سرعت باد و میزان بارندگی و امکان ارتقاء آن به ۱۶ سنسور دیگر مطالبی را بیان کرد و از دسترسی به لحظه کارشناسان پیش بینی در استان و کشور به اطلاعات ثبت شده در این نقطه از استان خبر داد.

جمالی نماینده  شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از توجه اداره کل هواشناسی به نقاط کمتر برخوردار استان گیلان، افتتاح این پروژه را از نیازهای مهم منطقه و استان برای پایش شرایط جوی  منطقه و مردم این شهر بیان کرد.

 همچنین از نکات جالب در هنگام افتتاح پروژه، بروز کولاک برف و باد شدید بود که الزام افتتاح ایستگاه خودکار هواشناسی در این نقطه استان را بیشتر نشان داد.

برچسب‌ها:

نظر شما