شناسهٔ خبر: 64164 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مشاور مدیرعامل شرکت راه‌آهن در امور ایثارگران و فرمانده مقاومت بسیج راه‌آهن خبر داد

اعلام زمان حرکت کاروان راهیان نور راه‌آهن/ حضور پرشور بسیج راه‌آهن در مراسم ۲۲ بهمن

داوود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مقاومت بسیج راه‌آهن از اعزام کاروان‌های راهیان نور در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره از تاریخ ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سرهنگ داود عباس‌زاده مشاور مدیرعامل شرکت راه‌آهن در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گفتن تبریک به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: طی چهل سال گذشته دشمن به سرکردگی امریکا همواره در حال تلاش برای توطئه و ایجاد سد و مانع برای پیشرفت و ثبات کشور بوده است که می توان به جدایی طلبان اول انقلاب، بنی صدر خیانتکار، کودتای نوژه، جریان طبس، جنگ تحمیلی  اشاره کرد که بعد از آن نیز در قالب جریان های دیگری دست از اقدامات نادرست خود نکشید.

وی افزود: اما شاهد هستیم که نظام جمهوری اسلامی ایران علی رغم تمام موانع و مشکلات و تحریم های دشمن به پشتوانه مردم، امام و رهبری طی چهل سال گذشته همواره در سطوح مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و صنعتی در سطوح اول دنیا حرفی برای گفتن داشته است.

مشاور مدیرعامل شرکت راه آهن در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن بیان داشت: در آستانه چهل سالگی انقلاب باید دستگاه های مختلف طوری عمل کنند که شیرینی چهل سالگی انقلاب برای مردم محسوس باشد.

سرهنگ عباس زاده با اشاره به اقدامات شرکت راه‌آهن افزود: بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور وجود دارد و در دوران جمهوری اسلامی ایران به دلیل تاثیر ریل در حمل بار، محیط زیست، صرفه جویی سوخت، آرامش سفر و ایمنی راه‌ها، این امر مورد توجه جدی قرار گرفته است و میزان پیشرفت حاصل شده در ریل قابل مقایسه با قبل نیست.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با اشاره به اقدامات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: راه‌آهن نقش موثری در جابجایی رزمندگان، جابجایی شهدا با کانتینرهای یخچال‌دار، حمل مجروحان با واگن‌های آمبولانس و حمل ادوات نظامی و استفاده از کارگاه‌های ریلی به عنوان تعمیرگاه‌های نظامی داشت.

مشاور مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه راه آهن ۲۴۸ شهید، ۲۰۹ آزاده و ۵ هزار رزمنده تقدیم انقلاب کرده است، گفت: تندیسی در این خصوص طراحی و تهیه شده است که در ایستگاه‌های تهران، خوزستان، مشهد، اصفهان، زنجان رونمایی شده و و ۲۰ اسفندماه در ایستگاه زاهدان رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره برگزاری سفرهای راهیان نور پرسنل و کارکنان شرکت راه‌آهن بیان داشت: از ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفندماه در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره در 4 روز، علاقه مندان بازدید از مناطق هویزه، طلائیه، چذابه، دهلاویه، اروند، دژکوه، شوش و ... راهی این مناطق خواهند شد.

سرهنگ عباس‌زاده یادآور شد: غرفه راه آهن در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال آماده پذیرایی و ارائه خدمات به ۳۰ هزار مراجعه کننده است و در طول دهه فجر نیز نمایشگاه‌های متعددی از داخل ساختمان مرکزی راه‌آهن تا موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

برچسب‌ها:

نظر شما