شناسهٔ خبر: 6417 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل امور بازرگاني و بازاريابي راه آهن خبر داد:

ايجاد تعرفه ثابت مبدا- مقصدی برای ترغيب مشتريان كريدور شمال-جنوب

قطار باری مديركل امور بازرگانی و بازاريابی شرکت راه آهن سياست این شرکت را برای كاهش تعرفه و ارائه خدمات لازم جهت جذب بار مطلوب برشمرد و گفت: نرخ تعرفه حمل بار راه آهن ايران درمقايسه با كشورهايي مانند تركمنستان و ازبكستان منطقی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران٬ سيد مرتضي علي احمدي با اشاره به اينكه هدف از مذاكرات برگزار شده با روساي راه آهن تاجيكستان گسترش همكاري ها ريلي دو كشور بود گفت: موضوعات مهمي در جلسه با معاون اول رئيس راه آهن تاجيكستان و هيات همراه وي در حضور مديرعامل راه آهن مطرح شد كه از جمله آن بحث تعرفه حمل و نقل ميان كشورهاي ايران،تركمنستان،تاجيكستان و ازبكستان بود.

وي افزود: در بررسي هاي به عمل آمده نرخ تعرفه حمل بار راه آهن ايران در مقايسه با ساير كشورها ا زجمله ازبكستان و تركمنستان و حتي تاجيكستان منطقي تر است.

مديركل امور بازرگاني و بازاريابي راه آهن با اشاره به سياست راه آهن به منظور كاهش تعرفه و ارائه خدمات لازم براي جذب بار گفت : نرخ تعرفه ايران نشان مي دهد كه سياست تعرفه اي تخفيفات براي جذب بار در حال انجام است و در تلاش هستيم تا با مطالعه تعرفه هاي بازار منطقه به يك تعرفه ثابت مبدامقصدي به منظور ترغيب مشتريان از كريدور شمال به جنوب مهيا شود.

به گفته علي احمدي در اين نشست مقرر شد جلسه اي مشترك همزمان با جلسه كشورهاي عضو CIS با حضور روساي راه آهن تركمنستان٬ ازبكستان و تاجيكستان در بلاروس برگزار شود و ضمن تشريح تعرفه از مبدا تاجيكستان به مقصدي ايران ،درخواست تخفيفات از كشورهاي تركمنستان و ازبكستان ارايه و توسط روساي راه آهن اين كشورها مورد بررسي قرار گرفته و تصميم گيري شود.

وي تعرفه حمل بار راه آهن ايران را نسبت به ۳ كشور ديگر را منطقي دانست و افزود: سياست تعرفه راه آهن ايران در حمل و نقل بار تجاري در سطح بين المللي و در ميان كشورهاي CIS مطلوب است.

احمدي عمده محصولات حمل شده به تاجيكستان را پودرآلومينيوم ، شمش و محصولات آلومينيومي اعلام و ابراز اميدواري كرد در جلسه ياد شده روساي راه آهن كشورهاي تركمنستان و ازبكستان نسبت به ارايه تخفيف به تاجيكستان متقاعد و حجم بار ميان ايران و تاجيكستان افزايش خواهد يافت/.

نظر شما