شناسهٔ خبر: 64185 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از سال ۷۷ تاكنون:

۷۴۰ مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی احداث و بهره‌برداری شده است

حمیدرضا شهرکی از سال ۷۷ تاكنون تعداد ۷۴۰ مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث و بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حمیدرضا شهركی ثانوی مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری با بیان این خبر، اظهار داشت:با احداث این مجتمع‌ها به طور متوسط در هر ۱۱۸ كیلومتر یك مجتمع خدماتی – رفاهی در حال بهره‌برداری وجود دارد كه این توزیع و پراكنش در آزادراه‌ها در هر ۲۷ كیلومتر، در بزرگراه‌ها در هر ۶۱ كیلومتر و در راه‌های اصلی در هر ۸۴ كیلومتر از، یك مجتمع برخوردار است.

وی تعداد مجتمع‌های در حال ساخت را ۴۴۹ باب اعلام كرد و افزود: با احتساب این مجتمع‌ها، تعداد مجتمع‌های در حال ساخت و بهر‌ه‌برداری جمعاً به ۱۱۸۹ باب افزایش می‌یابد كه توزیع و پراكنش آنها به هر ۷۴ كیلومتر خواهد رسید.

شهركی ثانوی خاطرنشان كرد: تعداد ۸۲۷ فقره موافقت اصولی احداث مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و تیرپارك نیز در مرحله استعلام از سایر ارگان‌های ذی‌ربط است.

مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در زمینه احداث و بهره‌برداری از ۷۴۰ باب مجتمع‌ را بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد ریال اعلام كرد و افزود:با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها، تعداد ۱۴۰ هزار و ۴۶ نفر اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد شده است.

وی همچنین بیان كرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ا حداث و توسعه این مجموعه‌ها، حمایت‌ها و تسهیلاتی را در احداث راه‌های دسترسی ورودی و خروجی، نصب تابلوهای راهنما اطلاع‌رسانی در طول محورها، واگذاری اراضی منابع ملی، معافیت از پرداخت عوارض تغییر كاربری اراضی زراعی و باغها، واگذاری مالكیت عرصه اراضی ملی پس از احداث و غیره فراهم می‌نماید.