شناسهٔ خبر: 64197 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بنادر انزلی و اکتائو در دیدار مدیران دو بندر در انزلی/اعلام آمادگی قزاقستان برای همکاری با بنادر ایران

دیدار سرکنسولگری ایران در اکتائو قزاقستان با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد و در این دیدار امکانات و توانمندی‌های بنادر اکتائو و انزلی برای همکاری‌های آتی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرکنسولگری ایران در اکتائو قزاقستان با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد. در این دیدار موضوعاتی همچون امکانات و توانمندی‌های بندر اکتائو، مجتمع بندری انزلی و دیگر بنادر شمال کشور، آمادگی کشور قزاقستان جهت حمل دام زنده، حضور سرمایه‌گذار قزاقستانی در بندرانزلی، توسعه گردشگری دریایی بین بنادر شمالی و قزاقستان با توجه به زیرساخت های فعلی و توسعه ای بنادر شمالی و همچنین اعلام آمادگی پذیرش غلات کشور قزاقستان با عنایت بر سیاست‌های کلان کشور در تامین کالاهای اساسی از طریق دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر انزلی پرسابقه‌ترین بندر کشور با سابقه ۱۰۰ ساله است و همواره در بنادر شمال به عنوان یک برند مهم قابل‌توجه بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی بوده است و از دیرباز این بندر دروازه اروپا برای تبادل کالا محسوب می‌گشت.

نظر شما