شناسهٔ خبر: 6423 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان:

بنادر چوئبده و اروندکنار تا ۶ ماه آینده وارداتی می‌شوند/ تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن کالا در بندر آبادان در سال ۹۳

بندر آبادان مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان از تبدیل دو بندر اروندکنار و چوئبده به بنادر وارداتی تا نیمه اول امسال خبر داد.

سیاوش خدابخشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: اولویت ما در بنادر و دریانوردی آبادان تبدیل دو بندر صادارتی چوئبده و اروندکنار به بنادر وارداتی است.

وی افزود: در حال حاضر مجوز بنادر چوئبده و اروندکنار صادراتی است که پیگیر تبدیل آنها به بنادر وارداتی هستیم. در این زمینه وارد مذاکره باس گمرک شده ایم و امیدواریم تا ۶ ماه ابتدایی امسال مجوز تبدیل این بنادر صادر شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار تن از بندر آبادان که یک بندر وارداتی و صادارتی است تخلیه و بارگیری شد گفت: از دو بندر چوئبده و اروندکنار نیز در سال گذشته حدود ۴۰ هزارتن صادرات صورت گرفت.

خدابخشی گفت: در سفرهای نوروزی امسال حدفاصل ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۰۰ هزار نفر بین بندر آبادان با بنادر خرمشهر و اروند کنار جابه‌جا شدند./

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۵-۰۵-۳۰ ۱۹:۴۱سیدحمید 0 0

    باسلام مردم چوئبده در زمان جنگ تحمیلی متحمل زحمات فراوانی شدن وکمکهای زیادی با این شناورهای چوبی خود داستنازجمله حمل مهمات از بندر امام به چوبده و شایستگی این را دارند که بندری فعال داشته باشند.
                                

نظر شما