شناسهٔ خبر: 64248 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همرمان با دهه فجر انجام شد

افتتاح خط انتقال آب از چاه نیمه به شهر جدید رامشار با حضور وزیر راه و شهرسازی

افتتاح خط انتقال آب از چاه نیمه به شهر جدید رامشار با طول ۵۱ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خط انتقال آب از چاه نیمه به شهر جدید رامشار با طول ۵۱ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیاردریال امروز ۱۸ بهمن‌ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افتتاح شد.

گفتنی است این خط لوله شامل بخش‌های مختلفی از جمله آبگیر، ابنیه تلمبه‌خانه، تأسیسات برقی و مکانیکی و همچنین خطوط لوله انتقال آب است که جزئیات هر بخش در ادامه آمده است:

آبگیر

تأسیسات آبگیری این طرح به صورت مشترک با تأسیسات آبگیری طرح آبرسانی به زاهدان مشتمل بر سازه ویژه‌ای متشکل از شفت حفر شده در ساحل و لوله رانی به داخل دریاچه می باشد. پمپ های شناور مستقر در شفت، آب ورودی به شفت را به مخزن آب خام پمپ می‌نماید.

ابنیه تلمبه خانه

با توجه به طول مسیر و وضعیت توپوگرافی منطقه منطقه که حداکثر اختلاف ارتفاع محل‌ آبگیری و بالاترین نقطه مسیر در حدود ۴۰ متر است، تلمبه خانه ای در زمینی به مساحت ۳۰۳۷۵ متر مربع مشتمل بر ساختمان تلمبه خانه، مخزن ذخیره ۲۰۰۰ مترمکعبی، ساختمان مقابله با ضربه آب، ساختمان پست برق، نگهبانی، محوطه‌سازی و ... احداث و علاوه بر اینها در سایت رامشار مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی و منبع هوایی ۵۰ متر مکعبی نیز اجرا شده است.

تأسیسات برقی و مکانیکی

تأسیسات مکانیکی شامل ۸ دستگاه الکتروپمپ ۲۵۰ کیلو واتی و ۴ مخزن فلزی ۲۰ مترمکعبی مقابله با ضربه آب به همراه سایر تأسیسات اجرا شده می‌باشد.

تأسیسات برقی شامل ساختمان پست برق با ظرفیت ۲۰۰۰ کیلو وات و تابلوهای برق الکتروپمپ‌هاتهیه و اجرا شده است. توان مورد نیاز تلمبه خانه ۱۵۵۰ کیلو وات می باشد که در این مرحله ۲۵۰ کیلو وات آن توسط شبکه برق احداثی و ۲۵۰ کیلو وات دیگر نیز توسط یک دستگاه دیزب ژنراتور تامین میگردد

خطوط لوله انتقال آب

خطوط لوله طرح مشتمل بر ۲۷ کیومتر لوله چدن داکتیل به قطر ۷۰۰ میلیمتر و ۱۰ کیلومتر لوله چدن داکتیل به قطر ۵۰۰ میلیمتر و ۱۳ کیلومتر لوله جی آر پی به قطر ۶۰۰ میلیمتر و ۱ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۷۰۰ میلیمتر می باشد./

نظر شما