شناسهٔ خبر: 64292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان جان راهداران را به خطر انداخته است/ضرورت تقویت دستگاه‌های سنگین راهداری در مواجهه با طوفان‌های شدید

طوفان شن در سیستان و بلوچستان معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، طوفان‌های شن و ماسه و حوادث جاده‌ای در اثر قاچاق سوخت و به خطر افتادن جان راهداران را از چالش‌های برخی محورهای اصلی این استان بیان کرد و گفت: لازم است که تقویت دستگاه‌های سنگین راهداری در مواجهه با طوفان‌های شدید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد.

منصور ملاشاهی، معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت ایمنی محورهای استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از مشکلات ما در بحث ایمنی محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان، مساله قاچاق سوخت و اتباع بیگانه است که حتی سبب به خطر افتادن جان راهداران شده است.

وی افزود: خودروهای حامل سوخت قاچاق در محورهای استان با سرعت‌های بسیار زیاد حرکت می‌کنند و دارای پلاک‌های مخدوش هستند که تا کنون مشکلات بسیاری را به وجود آورده‌اند و بارها شاهد آتش گرفتن آنها بوده‌ایم. متاسفانه به دلیل آنکه در اغلب اوقات وسایل اطفا حریق وجود ندارد، نتوانستیم برای سرنشینان این خودروها کاری انجام دهیم و شاهد حوادث تلخی بودیم.

ملاشاهی اضافه کرد: گشت‌های ما همواره در محورها مستقر هستند، ولی مساله عبور و مرور این خودروهای حامل سوخت موضوعی ملی و استانی است و توصیه ما این است که مسوولان در مرکز کشور طوری برخورد کنند که از این همه حادثه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: بهتر است تمهیداتی به وجود بیاید که این خودروها در ساعات خاصی حرکت کنند تا از تردد خودروهای دیگر در آن ساعات جلوگیری شود و در نتیجه با تلفات کمتری از این جنبه مواجه باشیم.

این مدیر استانی با اشاره به وضعیت طوفان‌های شن و ماسه در استان گفت: طوفان‌های شن و ماسه قبلا به اسم بادهای ۱۲۰ روزه معروف بود و امسال این طوفان‌ها حدود ۲۰۰ روز طول کشید که تا ۱۰۰ روز با سرعت ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر به بالا بوده است و خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران را با مشکل مواجه کرده است.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه اضافه کرد: طوفان شن را نمی‌توانیم به ساعات بعد موکول کنیم، چون با انباشتگی مواجه می‌شویم به همین دلیل و مجبور هستیم که به سرعت و در هر ساعتی از روز و حتی شب و نیمه شب در این محورها خدمات‌رسانی کنیم. از سویی ماسه بادی به دستگاه‌های راهداری آسیب می‌رساند و لازم است مسوولان برای تقویت دستگاه‌های سنگین راهداری استان حمایت‌هایی را انجام دهند.

 ملاشاهی اضافه کرد: راهداران استان سیستان و بلوچستان با خلوص نیت و شبانه‌روز در سرما و گرما و گرد و غبار و با وجود مشکلات بسیار استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند تا وظیفه خود را به خوبی انجام دهند./ 

نظر شما