شناسهٔ خبر: 64293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پروژه ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در شهرستان املش استان گيلان

ایستگاه هواشناسی ـ خارک در راستای توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، ایستگاه خودکار اقلیم شناسی شهرستان املش با بروزرسانی و تجهیز به سنسورهای پدیده های مهم هواشناسی در دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، در دهه فجر ۹۷  ایستگاه خودکار اقلیم شناسی املش در محوطه مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان و با مساعدت ریاست مرکز جهاد کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۲۵۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات استانی افتتاح شد.

ایستگاه خودکار اقلیم شناسی دارا ی هفت سنسور دما ، رطوبت ، فشارهوا ، تشعشع خورشید ، سمت وسرعت باد و میزان بارندگی بوده که امکان ارتقاء به ۱۶ سنسور دیگر را دارد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان در مراسم افتتاح با اشاره به نبود ایستگاه هواشناسی در این منطقه احدات این ایستگاه را از اهداف مهم اداره کل هواشناسی استان برشمرد و اظهار کرد: اطلاعات این ایستگاه علاوه بر رویت در سازمان هواشناسی کشور ، در مرکز پیش بینی استان نیز قابل دریافت بوده و هر کاربر دیگری نیز با ورود به آدرس رایانامه آن به عنوان کاربرمهمان قادر به مشاهده اطلااعات آن می باشد.

محمد دادرس بیان کرد: استفاده از این اطلاعات جوی کمک قابل توجهی به کاربران مختلف شهرستان از جمله در بخش کشاورزی و مسؤلین شهرستان خواهد کرد. وی با اشاره به راه اندازی سیستم  مانیتورینگ ایستگاهها در آینده ای نزدیک ، با دراختیار قرار دادن اطلاعات این ایستگاهها به مسؤلین استان و شهرستان های مربوطه افزایش  قدرت تصمیم گیری در مواقع بروز بحرانهای آب وهوایی را از اهداف دیگر ایجاد این ایستگاهها برشمرد .

فرماندار املش  در اين مراسم نیز با تقدیر از توجه هواشناسی به مناطقی که فاقد ایستگاه هواشناسی هستند افتتاح این پروژه را گامی مؤثر در بهبود وضعیت مدیریت کاربران مختلف بر روی فعالیتهای خود از جمله کشاورزان در انجام کارهای مربوطه به شرایط آب وهوای دانست.

این مقام مسؤل بیان کرد:  فرمانداری املش حاضر به تخصیص و تامین اعتبار برای تجهیز این ایستگاه به سایرسنسورهای هواشناسی خواهد بود .

ایستگاه خودکار اقلیم شناسی املش با حضور مدیر کل هواشناسی استان گیلان، یونس محمودی فرمانداراملش، مسعود امیر بنده ای رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان املش و جمعی از مسؤلین این شهرستان، پروژه ایستگاه اقلیم شناسی خودکار افتتاح شد.

برچسب‌ها: