شناسهٔ خبر: 64299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار فارس صورت گرفت

آغاز عملیات اجرايی بزرگراه جهرم – لار در استان فارس

بزرگراه جهرم – لار استاندار فارس بزرگراه شیراز – جهرم ، لار را یکی از پروژه های اثر گذار بر شمرد و نقش ملی آن در اتصال جنوب کشور به شمال و مرکز کشور را بسیار پر اهمیت و مهم دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، عنایت اله رحیمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه جهرم – لار افزود: تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام و اعتبارات خوبی نیز اختصاص داده شده و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از این بزرگراه بودیم.

استاندار فارس خاطر نشان ساخت: با توجه به در دست اجرا بودن ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه و در نظر گرفته شدن اعتبار مناسبی برای ۱۵ کیلومتر دیگر در آینده ای نزدیک شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.
بنابر اين گزارش فیروز تکاور در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه که با حضور استاندار فارس و مدیران استانی و محلی برگزار شد گفت: طول کل مسیر این بزرگراه 53 کیلومتر می باشد که  قطعه 1 به طول 15 کیلومتر توسط شرکت سورمه دژ در دست اجرا می باشد و مبلغ قرارداد آن 180 میلیارد ریال است و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: قطعه 2 به طول 25 کیلومتر توسط شرکت سیویل تونل در دست اجرا است و 395 میلیارد ریال مبلغ قرارداد آن است و حدود 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهندس تکاور اضافه کرد: قطعه 3 که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن می باشیم حد فاصل کیلومتر 40 الی 53 محور جهرم – لار می باشد و پیمانکار آن شرکت بویر عدالت دنا است.

مدیر کل راه و شهرسازی مبلغ قرارداد قطعه 3 را 340 میلیارد ریال اعلام و افزود: حجم خاکبرداری این پروژه 325000 متر مکعب و خاک ریزی 195000 متر مکعب ، زیر اساس 22400 و اساس 22300 و همچنین 40300 تن آسفالت می باشد.

مهندس تکاور در خصوص تعداد ابنیه در طول 13 کیلومتر بزرگراه تصریح کرد: تعداد 34 پل با دهانه های 1 تا 10 متری در طول مسیر احداث خواهد شد.

وی در ادامه مراسم در خصوص بزرگراه شیراز – جهرم نیز افزود: طول این بزرگراه 160 کیلومتر می باشد که 145 کیلومتر آن بهره برداری شده و 15 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که توسط شرکت زرین دشت در حال اجرا می باشد و مبلغ قرارداد آن 516 میلیارد ریال است.

 

 

نظر شما