شناسهٔ خبر: 64306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

بهره برداری از راه گردشگری اردبیل تا اوایل سال آینده/احداث محور شال-ماجولان-ماسوله تکمیل می‌شود

بزرگراه میاندوآب کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث راه گردشگری مهم استان خبر داد و گفت: پروژه احداث مسیر گردشگری استان که راه محوری شال-ماجولان-ماسوله به طوی ۳۵ کیلومتر است، تا اوایل سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره پروژه‌های راهسازی در حال احداث استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به تردد و ضرورت زیرساخت‌های مورد نیاز استان، باند دوم محور اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر و باند دوم محور اردبیل-مشکین‌شهر به اهر به طول ۱۲۵کیلومتر و باند دوم اردبیل به آستارا و اردبیل به سراب در دست اجرا هستند که از پروژه‌های شاخص و کریدوری استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: پروژه مهم دیگر در جنوب استان، راه اصلی محور کلور با ۵۳ کیلومتر طول است که ۳۷ کیلومتر آن مربوط به استان اردبیل است و از این ۳۷ کیلومتر، ۲۷ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و در حال اجرا است.

حیدری در ادامه با اشاره به پروژه در حال ساخت گردشگری استان گفت: پروژه احداث راه محوری شال- ماجولان-ماسوله به طوی ۳۵ کیلومتر است که از این ۳۵ کیلومتر، حدود ۲۸ کیلومتر به پایان رسیده و ۷ کیلومتر باقی مانده آن اوایل سال آینده تکمیل خواهد شد.

محور اردبیل-مشکین‌شهر دارای ۴۵ کیلومتر بزرگراهی و بقیه راه اصلی، راه اصلی اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر، دارای ۲۰ کیلومتر راه بزرگراهی و بقیه با مشخصات راه اصلی ساخته شده است و نیز ۴۰۰ کیلومتر از سه راهی صحرا-گرمی-پارس‌آباد به مشکین‌شهر نیز با مشخصات راه اصلی از تاره‌ترین پروژه‌های احداث شده و به بهره‌برداری رسیده این استان به شمار می‌آیند./  

نظر شما