شناسهٔ خبر: 64317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل بنادر استان مازندران اعلام كرد:

ساخت پروژه راه دسترسی بندر نوشهر

بندر نوشهر همزمان با ششمين روز دهه مبارك فجر مدير كل بنادر و دريانوردی استان مازندران دستاوردهای ۴۰ ساله اداره كل در حوزه‌های مختلف را تشريح و اعلام كرد: ساخت پروژه راه دسترسی بندر نوشهر با اعتباری بيش بر ۱۰۰۰ ميليارد ريال آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر ودريانوردي استان مازندران ، محمد تقي انزان پور عصر امروز در نشست خبري كه به مناسبت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي و با حضور خبرنگاران رسانه هاي گروهي در بندر نوشهر برگزار شد با اعلام اين مطلب افزود : تا پيش از انقلاب اسلامي ، بندر نوشهر تنها بندر تجاري فعال در استان مازندران بود كه خوشبختانه با تدابير دولتمردان، دو بندر تجاري فريدونكنار و اميرآباد  در دوران پس از انقلاب اسلامي ساخته شد.

وي با اشاره به طرح هاي توسعه اي در دست اقدام براي توسعه بندر نوشهر خاطر نشان كرد : ساخت پروژه راه دسترسي بندر نوشهر به عنوان مهمترين دغدغه مردم و مسئولان از اولويت هاي اصلي اداره كل است كه با پيگيري هاي انجام شده اميد اريم تا پايان سال جاري عمليات اجرايي آن با اعتباري بالغ بر ۱۰۰۰ ميليارد ريال آغاز و بخش زيادي از مشكلات شهر و بندر با اجرايي شدن اين طرح زيربنايي حل شود.

انزان پور ايجاد سايت كانتينر يخچالي ،راه اندازي ترمينال مسافري ،احداث پايانه صادراتي ويژه محصولات كشاورزي ، ايجاد سامانه رسوبگير و توسعه اراضي بندر نوشهر ، اجرايي نمودن مصوبه دولت در سال ۱۳۸۹ در زمينه تأمين اراضي پشتيباني مورد نياز بندر در ضلع جنوبي كمربندي نوشهر به چالوس را از ديگر طرح هاي توسعه اي در دست اقدام اداره كل برشمرد.

وي افزود : خوشبختانه امروز عمليات اجرايي ساخت كارخانه چوب خشك كني بندر نوشهر با اعتباري بالغ بر ۴۸ ميليارد ريال آغاز شد كه ضمن اشتغالزايي مستقيم حدود ۱۰ نفر و ايجاد ارزش افزوده و ارز آوري قابل ملاحظه، نقش مهمي در حفاظت از درختان جنگل هاي شمال كشور به عنوان ميراث ارزشمند طبيعي ايفاء مي نمايد.

مدير كل بنادر ودريانوردي استان مازندران مقابله با ساخت و سازهاي غير مجاز ساحلي و آزاد سازي سواحل را از ديگر اولويت هاي اداره كل در راستاي انجام وظايف حاكميتي سازمان بنادر و دريانوردي عنوان كرد و افزود: تاكنون ۳۳۰ پرونده از سوي اين اداره كل در خصوص ساخت وسازهاي غير مجاز ساحلي (حدفاصل رامسر تا فرح آباد ساري ) تشكيل شده است كه با همكاري مراجع قضايي طي ساليان گذشته ۱۲۰ سازه غير مجاز در سواحل استان تخريب و جمع آوري شده است.

در ادامه خبرنگاران رسانه هاي گروهي حاضر در اين نشست ، پرسش هاي خود در زمينه هاي مختلف را مطرح و مدير كل بنادر و دريانوردي استان مازندران نيز با سعه صدر به يكايك پرسش ها پاسخ داد.

 

نظر شما