شناسهٔ خبر: 64320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بسیج امکانات راه وشهرسازی خوزستان برای تقویت سیل بندها

سيل مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همه امکانات و ماشین آلات این اداره کل برای مهار سیلاب و تقویت سیل بندها در مناطق استان به خصوص شهرهای سوسنگرد و دشت آزادگان به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه موج جدید بارندگی در استان آیا زیر آب رفتن جاده ترانزیتی بستان به چذابه صحت دارد، اظهار داشت: این مسیر به دو بخش جدید و قدیم تقسیم می‌شود که بعد از بررسی های انجام شده معلوم شد هیچکدام از این جاده ها هنوز زیر آب نرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد تنها مسیر قدیم زیر آب برود، گفت: با این وجود تردد در مسیر بستان به چذابه به صورت عادی در حال انجام است.

این عضو ستاد مدیریت بحران استان همچنین به موضوع تقویت سیل بندها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام امکانات و ماشین آلات اداره کل راه و شهرسازی به موضوع تقویت سیل بندها اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کارگروه حمل و نقل استان تصریح کرد: در سیلاب ۲ هفته گذشته برخی از مسیرهای استان از جمله جاده روستای آلبوعفری در شهرستان سوسنگرد به زیر آب رفت که عملا زیرساخت های این جاده از بین رفت و نیاز به انجام عملیات اجرایی مجدد دارد.

پورسلان یادآور شد: ساخت جاده دسترسی جدید و جایگزین به منظور عادی شدن تردد در این منطقه برنامه ریزی شده که با دستور استاندار خوزستان مسیر روستای چولانه تا سمومیه تعیین و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه راهسازی در استان به دلیل اولویت های تعریف شده که همان تقویت سیل بندهاست با کندی همراه شده گفت: با وجود گذشت ۲ روز از بارندگی های اخیر و رهاسازی مجدد آب سدها، مسیر جدیدی در استان مسدود نشده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اینکه این اداره کل در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان های شوش، شوشتر، اهواز، دزفول و دشت آزادگان اقدام به ساخت، اصلاح و ترمیم سیل بنده کرده ، گفت: علاوه بر این نیز نسبت به زهکشی و لوله گذاری جهت آبهای سطحی و هدایت ترافیک مسیرهای روستایی اقدام شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان، در حال حاضر تعداد ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات به منظور استحکام بخشی و تقویت سیل بندها در حوضه رودخانه کرخه مستقر هستند و عملیات اجرایی در نقاط مختلف و در معرض خطر را آغاز کرده اند.

در این عملیات ادارات راه و شهرسازی، مدیریت بحران، سازمان آب و برق، قرارگاه کربلا و موسسه جهاد نصر خوزستان مشارکت دارند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل های رودخانه ها از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده هشدار داده است.

به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز در ۲ هفته گذشته شاهد بروز سیلاب در برخی مناطق استان بودیم.

نظر شما