شناسهٔ خبر: 64337 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش راهداران صورت گرفت

تمامی راه‌های اصلی و فرعی بیرجند برف‌روبی شد

برف روبی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرجند از اتمام برف‌‌روبی و باز بودن محورهای اصلی و فرعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرجند از اتمام برفروبی و باز بودن محورهای اصلی و فرعی این شهرستان خبر داد.

رضایی گفت: طی یک هفته گذشته با حضور مستمر و به موقع راهداران در راهدارخانه های این شهرستان تمامی مسیر های اصلی و فرعی و محور های پر تردد روستایی برف روبی شدند.

وی ادامه داد : با توجه به استقرار ماشین آلات برف روبی در گردنه های مهم شهرستان منجمله گردنه ثمن شاهی در محور بیرجند-قائن و گردنه سرچاه در محور اسدیه و با آغاز بارش برف در این محور ها عملیات برف روبی و شن و نمک پاشی توسط نیروهای پرتلاش راهداری این شهرستان آغاز گردید که طی این عملیات حدود ۳۸۰ تن شن و نمک در این محور ها ریخته و به حدود ۲۵۰ دستگاه خودرو در راه مانده کمک رسانی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرجند همچنین اظهار داشت : با عنایت به تداوم سرما در استان و امکان یخ زدگی سطح آسفالت در اثر وجود رطوبت دستگاه های شن و نمک پاش به صورت شبانه روز در محور های اصلی و فرعی حضور داشته که  در صورت مشاهده یخ زدگی در اسرع وقت اقدامات لازم صورت پذیرد.

رضایی در پایان اظهار داشت : هم اکنون راههای اصلی و فرعی حوزه شهرستان بیرجند باز و تردد در جریان می باشد که از همشهریان و رانندگان عزیز درخواست دارم با توجه به امکان وجود یخ زدگی در سطح راههای استان ، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از هرگونه شتاب پرهیز و در صورت امکان مسافرت های بین شهری خود رو در زمان روشنایی و روز انجام و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند .

نظر شما