شناسهٔ خبر: 64364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

طرح هادی روستایی به تحقق توسعه محلی می‌انجامد

سجاد صنعتی‌منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۲ درصد است، گفت: تهیه طرح‌های هادی روستایی، از مسیرهای مهم تحقق توسعه محلی است که با مشارکت جامعه محلی و براساس توانمندسازی اجتماعات روستایی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سجاد صنعتی‌منفرد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح هادی روستایی، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و ارتقای محیط‌های مسکونی و سالم‌سازی محیط زیست روستاییان است که جنبه کالبدی و فیزیکی دارد، به طوری که امروزه توسعه روستاها با اجرای طرح هادی شتاب می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت روستا در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، تاکنون طرح‌های متعددی توسط بنیاد مسکن در راستای تسریع روند توسعه‌ یافتگی روستا اجرا شده تا به‌ نوعی شدت نابرابری‌های بین نقاط شهری و روستایی را کاهش دهد، که می‌توان گفت یکی از این طرح‌ها، طرح هادی است که علاوه بر ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، نقش مهمی در افزایش میزان رضایت روستاییان از زندگی در روستا دارد.

وی با بیان اینکه طرح هادی علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، به جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز توجه دارد، افزود: با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای این طرح هر روز بیشتر نمایان می‌شود.

صنعتی‌منفرد افزود: تهیه طرح‌های هادی روستایی، یکی از مسیرهای مهم تحقق توسعه محلی است که با مشارکت جامعه محلی و بر مبنای ظرفیت‌سازی و توانمندسازی اجتماعات روستایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: با اجرای طرح‌های هادی روستایی و احداث خانه‌های مقاوم، ایجاد پارک و فضای سبز و ایجاد کاربری‌های مورد نیاز متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس تعلق و امنیت در روستاییان شده است.

وی به اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۶۹۶ روستا تهیه و در ۳۷۴ روستای استان توسط بنیاد مسکن اجرا شده است.

به گزارش فارس، صنعتی‌منفرد یادآور شد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۲ درصد و در استان زنجان ۵۲.۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد./

نظر شما