شناسهٔ خبر: 64384 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نتایج پژوهشی نشان داد

نقش ۲۱ درصدی تعاونی ها در توسعه اقتصادی مسكن شهری ایلام

تعاونی مسکن نتایج پژوهشی كه به عنوان پایان نامه كارشناسی ارشد انجام شده است نشان داد كه تعاونی ها در توسعه اقتصادی مسكن شهری ایلام نقش ۲۱ درصد و در توسعه فضایی – کالبدی بیش از ۲۴  درصد تاثیر داشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، جلال مجیدی راد در پایان نامه مقطع كارشناسی ارشد خود تصریح كرد: تعاونی مسکن در توسعه مسکن شهری شهر ایلام به میزان (۱۸.۹۱) تأثیرگذار بوده است. همچنین این تعاونی ها در شاخص های توسعه مسکن به ترتیب توسعه فضایی - کالبدی به میزان (۲۴.۵۶)، اقتصادی (۲۱.۶۶)، اجتماعی (۱۹.۲۹) و زیست محیطی (۲۱.۱۲) تأثیرگذار بوده است.

بنابر این گزارش مسکن کوچکترین عنصر سکونتگاه ها، مهمترین کاربری شهری و یکی ازشاخص های عمده ارزیابی توسعه یک کشور است. بخش مسکن در چند دهه گذشته به دلیل رشد سریع شهرنشینی و مشکلات ناشی از آن در کشور منجر به عدم تأمین مسکن شهرنشینان توسط دولت شده است. با این وجود بخش «تعاونی» به عنوان راهی برای تحدید مشکل مسکن در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

هدف از این پژوهش بررسی و تحلیل نقش تعاونی مسکن در توسعه مسکن شهری شهر ایلام بوده است که به روش توصیفی - تحلیل (پیمایشی) انجام شده است.

جامعه آماری این پژوهش را اعضای تعاونی های مسکن شهری شهر ایلام تشکیل می دهد که تعداد ۳۶۸ نفر از آنها انتخاب و بین آنها پرسش‌نامه توزیع شد.

برچسب‌ها:

نظر شما