شناسهٔ خبر: 64393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی بشرویه

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از اتمام عملیات فوگسیل(روکش آسفالت) به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از اتمام عملیات فوگسیل(روکش آسفالت) به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد.

محمد خیری  گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، عملیات فوگسیل در محورهای روستایی شهرستان در دو محور بشرویه - رقه و رقه به جوزردان به طول ۱۳ کیلومتر انجام و به بهره برداری رسید .

وی تصریح کرد: این پروژه به صورت امانی/پیمانی و در دی ماه ۱۳۹۷ اجرایی که برای اتمام این عملیات  مبلغ ۱۹۵۰  میلیون ریال از اعتبارات ملی و داخلی هزینه شده است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌ های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محور های اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محور ها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت .

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ روکش آسفالت گرم در دو محور بشرویه – ارسک  به طول ۵/۵ کیلومتر و محور اصلی بشرویه – طبس به طول ۲/۴ کیلومتر اجرا و به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر عملیات روکش آسفالت در محور بشرویه- فردوس در حال اجرا است.     

   خیری بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی  شهرستان بشرویه را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

   وی در خصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، عنوان کرد: پروژه روشنایی تقاطع مسجد ابوالفضل (ع) و تقاطع سه راهی ارسک در محور اصلی بشرویه – فردوس و ماسه آسفالت ۶ کیلومتر محورهای روستایی حوزه این شهرستان  از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه می باشد که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد. 

   وی در پایان متذکر شد: بشرویه  دارای بیش از ۶۰۰  کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.

نظر شما