شناسهٔ خبر: 64396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ایمنی دو بریدگی در محورهای ارتباطی گلستان

راهسازی رضوانشهر بریدگی های"ورسن" و"حکیم‌آباد" در محورهای ارتباطی گلستان با۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان, بریدگی های"ورسن" و"حکیم‌آباد" در محورهای ارتباطی گلستان با۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

سرپرست مدیریت راهداری این اداره کل گفت: ایمن سازی و تغییر ساختار دو بریدگی "ورسن" در محور گرگان- کردکوی و بریدگی "حکیم‌آباد" در محور علی‌آباد- آزادشهر استان گلستان با۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

غلامرضا بیکی در ادامه افزود: دوربرگردان ورسن که بعد از ورودی روستای ورسن واقع است ۷۵۰ متر طول تقریبی و ۴۶ متر عرض دارد و قبل از اجرای این عملیات به شکل نوک منقاری بوده و باتوجه به تردد زیاد و حادثه ساز بودن اکنون در حال تبدیل به دوربرگردان استاندارد است.

به گفته بیکی عملیات ایمن سازی دوربرگردان ورسن شامل زیرسازی، اجرای آسفالت محل دوربرگردان و نصب تابلو، علائم، گاردریل،نیوجرسی و احداث روشنایی است که زیرسازی آن شامل تعریض پل ها(سه دستگاه باند شمالی و ۳ دستگاه باند جنوبی)، عملیات‌خاکبرداری و پخش و کوبیدن تونان و زیراساس و اساس در باند شمالی و جنوبی با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بقیه عملیات استانداردسازی این بریدگی در حال انجام است، افزود: مطالعات استانداردسازی بریدگی حکیم آباد نیز انجام شده و در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار اجرایی قراردارد.

طول راههای استحفاظی استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر می شود که در این محورها ۷۰ بریدگی وجود دارد و استانداردسازی ۱۰ بریدگی با اولویت های مشخص شده در دستور کار امسال و سال آینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.

نظر شما